czwartek, 26 marca 2015

W hiperTEKŚCIE: marzec

źrodło: grafika google
Hipertekst to nielinearna i niesekwencyjna organizacja danych - tekst rozbity na fragmenty, które na wiele sposobów połączone są ze sobą odsyłaczami. (źródło)
Wierzę, że żyjemy w hipertekście. Oto przegląd artykułów, notek, recenzji, stron i innych linków, na które mniej i bardziej przypadkowo natknęłam się w ostatnim czasie.

Coś do czytania (i jedna rzecz do obejrzenia):

 Turków wpienia opera mydlana (film.onet.pl)
Wspominałam go już podczas pisania notki o Wspaniałym stuleciu, serialu, który bije rekordy popularności i zbiera zagorzałych przeciwników dokładnie z tych samych powodów - zabawia się historią i konwencją opery mydlanej.

→ „Nie jestem pisarzem gejowskim” – wywiad z Kubą Wojtaszczykiem (pridemag.pl)
"Mimo że w jego książce główny bohater jest gejem nie uważa się za pisarza gejowskiego. Dlaczego?". Wywiad z młodym, poznańskim pisarzem, który opowiada o swojej powieści, Portrecie trumiennym.

 Portret trumienny (leszekpietrzak.com)
Pod tym linkiem znajduje się natomiast dosłownie kilka słów dotyczących projektu graficznego książki oraz konkrety takie jak barwy, ilustracje, skład. Polecam!

Niedługi wywiad z autorem powieści Blackout - książki, która na kilka nocy pozbawiła mnie snu. (I nie tylko mnie!)

Link, który wpadł mi w ręce przypadkowo, a powinien zainteresować wszystkich użytkowników Kindla. Szczególnie tych, którzy przyzwyczaili się już do wygody wysyłania książek na swój czytnik drogą mailową. Jest mi przykro, jestem zła, nie wiem co z tym zrobić! EDIT: koniec afery!

Muzyka!

→ Przy tym motywie można stracić głowę lub wyśnić kilka naprawdę soczystych snów (sprawdziłam na własnej skórze!

→ A tu znajdziecie radio, które jest ostatnio moim numerem jeden. Instalujecie na komputerze (tablecie, telefonie) i cieszycie się wieloma muzycznymi kategoriami. (Póki co nie mogę przestać słuchać kategorii SAD. Ma-gicz-na!)

Miejsca, w których można mnie znaleźć:

→ facebook,com

→ lubimyczytac.pl

→ akcja Polacy nie gęsi i swoich autorów mają

A na sam koniec dwutygodniowy kociak, który podbija serca wielu.

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny post! Chętnie zerknę na zaproponowane strony :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...