sobota, 18 kwietnia 2015

#bookish: ZAKŁADKI (Hermiona Granger)

Hermiona Granger to jedna z moich ulubionych postaci z Harry'ego Pottera. Zawsze chciałam mieć taką zakładkę. A przecież "chcieć!" - to "móc!".

Dziś przedstawiam krótkie DIY, czyli "zrób to sam!". Do wykonania takiej zakładki potrzebny jest kolorowy papier techniczny, nożyczki, klej, zwykłe kartki papieru np. z notesu oraz ołówek i długopis.

1. Na kartce z notesu naszkicowałam zarys postaci. Gdy kształt nabrał odpowiedniej formy, poprawiłam kontury długopisem (szkic po prawej).
2. Na zarysowaną kartkę położyłam czysty kawałek papieru. Rysunek przekalkowałam partiami - poszczególne części służą za szablony.
3. Szablony powstałe na bazie pierwszego rysunku: 'głowa z peleryną', 'peleryna', 'głowa z rękami', 'włosy', 'grzywka', 'głowa', 'koszula'.
4. Na 'głowę z peleryną' przykleiłam 'pelerynę' - dzięki temu zakładka będzie odpowiednio gruba. Następnie przykleiłam 'głowę z rękami' - klejąc tylko część głowy. Ręce będą nam służyć do "chwytania" stron książki.
5. Na białej kartce obrysowałam szablon 'głowy' i 'koszuli'. Wycięłam. Przykleiłam na zakładkę. Z białej kartki wycięłam także ręce.
6. Włosy Hermiony wycięłam z brązowego papieru. Razem z grzywką przykleiłam do zakładki.
7. Widać podobieństwo do pierwowzoru? Teraz czas na szczegóły.
8. Z czerwonego papieru wycięłam znaczek Gryfonów - mały kwadracik, w którym napisałam literę G. 
9. Szczegóły peleryny to dwa wąskie trójkąty, które będą wyglądać jak fragmenty kaptura.
10. Przykleiłam je.
11. Czerwone i żółte skrawki papieru to idealny gryfoński krawat. Długopisem dorysowałam kołnierzyk.
12. Gotowe!


14 komentarzy:

  1. Wow, świetne! Raczej sama tego nie zrobię - nie mam smykałki do takich rzeczy, ale genialny pomysł :)
    http://chcecosznaczyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Hue hue to jest świetne na 100 % zrobie sb takie <3
    Zapraszam do mnie http://hopeinmusichim.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł i bardzo staranne wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No rewelacja :D kurcze, nie wpadłabym na to :D
    Moją zakładką jest zazwyczaj to co mam pod ręką :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moją też, ale czasem lubię zrobić sobie coś takiego książkowego i wrzucić na półkę z książkami:)

      Usuń
  5. Lepiej niż Zakochana w sztuce :-P Rewelacja!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się lepiej niż Zakochana <3

      Usuń
  6. Uwielbiam zakładki, ale takich to jeszcze nie robiłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja zrobiłam jeszcze kilka w tym stylu, między innymi Lunę Loovegod <3

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...