niedziela, 26 kwietnia 2015

W hiperTEKŚCIE: kwiecień

źródło: grafika google
Hipertekst to nielinearna i niesekwencyjna organizacja danych - tekst rozbity na fragmenty, które na wiele sposobów połączone są ze sobą odsyłaczami. (źródło)
Wierzę, że żyjemy w hipertekście. Oto przegląd artykułów, notek, recenzji, stron i innych linków, na które mniej i bardziej przypadkowo natknęłam się w ostatnim czasie.

W tym miesiącu zachwycałam się programem Twoja twarz brzmi znajomo, przetrwałam finały seriali The Walking Dead i Fortitude, a także dałam się porwać Gone Girl - wersji papierowej i filmowej. A to dopiero początek.

CZYTANIE

Niezwykle interesująca recenzja Zaginionej dziewczyny z nieco innej perspektywy. Kim jest "zła kobieta", jakie sztuczki można nazwać "kobiecymi" i czy w ogóle warto sięgnąć po film?

→ #Lalka2015: daj lajka Wokulskiemu (stronaokulturze.pl)
Kto ze zgrozą wspomina Lalkę - ręka do góry! Cóż, ja swojej nie podniosę, ale wiem, że uczniowie szkół ponadgimnazjalnych mają o Wokulskim i pannie Łęckiej zazwyczaj zdanie dość konkretne. Dlaczego mamy więc "dać lajka Wokulskiemu"?

"The Walking Dead" (5x16): Na domowym froncie (serialowa.pl)
Lubię czytać opinie Serialowej, choć nie zawsze się z nimi zgadzam. Finał TWD nie poruszył mną tak bardzo, jak większością osób. Nie powiem też, żeby piąty sezon przypadł mi do gustu: ot, nie jest źle. Serialowa wskazuje jednak na kilka istotnych szczególików, które mogą procentować w przyszłości.

→ Ładne okładki (facebook.com)
Jeśli ktoś nie lubi wielkich wypraw do galerii sztuki, a wykłady o grafice ani trochę go nie ruszają (O, tu mogę podnieść rękę do góry!), może warto zasmakować w sztuce bardziej użytkowej. A ponieważ nie ma nic lepszego od książki, spójrzmy na jej...okładkę. Bo wszyscy lubimy ładne książki!


GADANIE

Nie jestem wielką fanką Mówiąc Inaczej, ale ten film bardzo mi się spodobał. Coś ciekawego nie tylko dla poznaniaków - czyli o tym, jak słownik gwary ma się do realiów życia codziennego. Nie wiem w jakim stopniu moja mowa się "spoznańczyła", ale "Tej!" używam aż za często.




SŁUCHANIE

Teledysk, który pojawił się w sieci niedawno, a już obiega świat. Sia i Fire Meer Gasoline, klip z udziałem Heidi Klum i Pedro Pascala. Nie wiem jak Wy, ale ja mam ciary! (Ta muzyka, ta historia, ta Sia!)


Mogłabym wstawiać bardzo dużo piosenek, które wpadły mi w ucho w tym miesiącu, ale czuję, że powinnam przede wszystkim wrzucić coś, co pomoże przekonać Was do obejrzenia programu Twoja twarz brzmi znajomo. Na początku naprawdę nie rozumiałam, o co tyle szumu. Teraz jestem odrobinę uzależniona.

Stefano Terrazzino nie ma w tym sezonie łatwo. Śpiewał już po angielsku, turecku, polsku, hiszpańsku i rosyjsku:


Ale moim numerem jeden na zawsze będzie już chyba Kaśka Skrzynecka i jej interpretacja Tiny Turner:


A na co Wy zwróciliście szczególną uwagę w tym miesiącu? Czekam na Wasze komentarze!

3 komentarze:

  1. klip z Heidi i Pedro ♥
    ja zagłębiam się w ulubione seriale, najbardziej ostatnio kocham Poldark i Outlander :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O "Outlanderze" słyszałam kilka dobrych słów, ale nie wiem, naprawdę nie wiem, kiedy znajdę na to czas.

      Usuń
  2. Dzięki za linka do ładnych okładek :D
    Kurcze, z 5 sezonu TWD obejrzałam aż 1 odcinek :O Muszę nadrobić.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...