wtorek, 12 maja 2015

#bookish: ZAKŁADKI (Czerwony Kapturek)

Jakiś czas temu chodził za mną nieustannie motyw Czerwonego Kapturka, a w ponieważ tak się złożyło, że w tym samym czasie wypadł Bardzo Twórczy Dzień*, wzięłam się do roboty. Wynik - zakładka.

Do jej wykonania potrzebny jest kolorowy papier techniczny, nożyczki, klej, zwykłe kartki papieru np. z notesu oraz ołówek i długopis.

*Bardzo Twórczy Dzień to zjawisko występujące nieregularnie. Gwałtowna chęć zrobienia wszystkiego skutkuje dniem poświęconym wycinaniu, klejeniu i bóg-wie-czemu-jeszcze. Człowiek robi małe rzeczy, które wydają się mu niezwykle słodkie. Przykład: Hermiona Granger.

1. Na kartce z notesu naszkicowałam zarys postaci. Gdy kształt nabrał odpowiedniej formy, poprawiłam kontury długopisem.
2. Na zarysowaną kartkę położyłam czysty kawałek papieru. Rysunek przekalkowałam partiami - poszczególne części służą za szablony.
3.  Szablony powstałe na bazie pierwszego rysunku: 'peleryna', 'głowa z rękami', 'grzywka', 'głowa', 'sukienka', 'nogi'.
4. 'Pelerynę' i 'głowę z rękami' obrysowałam na czerwonym papierze i wycięłam.
5. 'Sukienkę' wycięłam z papieru zielonego.
6. Ułożyłam wycięte części taką kolejnością, jaką będą przyklejane - na 'pelerynę' kładę 'sukienkę', a na samą górę 'głowę z rękami'. Przed użyciem kleju, wycięłam drobniejsze części postaci - szczególnie 'nogi', które umieszczę między 'peleryną' a 'sukienką'.
7. Klejem połączyłam wszystkie elementy. Dodałam grzywkę, a z czarnego papieru wycięłam buciki.
8. Gotowe!



Nie jest to zakładka, którą można spakować do torebki, ale ciekawie wygląda włożona między książki na regale czy biurku. Takich zakładek używam najczęściej w domu, do książek, które czytam powoli, z doskoku - np. do Baśni Braci Grimm dla młodzieży i dorosłych. Bez cenzury. Poza tym wycinanki to naprawdę świetna zabawa ;) 

3 komentarze:

  1. Świetna zakładka! Uwielbiam takie wykonanie własnoręcznie :). Masz jeszcze jakieś fajne pomysły na inne zakładki? Chętnie skorzystam ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. ale świetna zakładka! podpisuję się pod pytaniem PaniKa P.
    jeśli masz jeszcze jakieś pomysły na zakładki to z chęcią o nich poczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wiele pomysłów na zakładki, więc na pewno pomysły będą się pojawiać regularnie! :D

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...