czwartek, 25 czerwca 2015

#bookish: 10 wakacyjnych KSIĄŻKOWYCH planów

Jestem w szczęśliwej grupie osób, które mogą jeszcze chwalić się na prawo i lewo tym, że posiadają przywilej wakacji. Z niewielką nutką żalu i ogromną zgrozą uświadamiam sobie, że to już ostatnie szkolno-studenckie wakacje w moim życiu. I choć od kilku lat wakacje są dla mnie czasem pracy i wielu obowiązków, to jednak smutno myśli się o takiej zmianie.

Nie smućmy się jednak, bo nie o przerażającej wizji dorosłego życia będzie tu mowa. Do zakończenia tej sesji zostało mi już niewiele - oczekiwanie na wyniki, ustny egzamin i projekt. Najwyższa pora na planowanie wyjazdów i małych celów do spełnienia w lipcu i sierpniu. Lista książek do przeczytania rośnie radośnie - po zamknięciu jednej pozycji okazuje się, że na mojej To Be Read pojawiło się już dziesięć czy dwadzieścia innych. Mam wrażenie, że nie jestem w tym przypadku osamotniona. Nie ma nic gorszego (i emocjonującego!) od myśli, że nie zdąży się przeczytać wszystkiego, co przeczytać się chce. Dlatego grunt to skupienie się na metodzie małych kroków...

Oto lista moich 10 wakacyjnych książkowych planów!


1. Pierwszych piętnaście żywotów Harry'ego Augusta, Claire North

Książkę kupiłam - skuszona dobrymi recenzjami - w czasie Warszawskich Targów Książki (sic!), ale nie zdążyłam jeszcze po nią sięgnąć. Kurzy się, biedna, na podłodze i czeka na swoją kolej. Prawdopodobnie to pierwsza książka po jaką sięgnę po ostatnim egzaminie.

Tytułowy bohater powieści w chwili śmierci zawsze powraca do punktu wyjścia - za każdym razem ponownie staje się chłopcem pamiętającym wszystkie fakty ze swojego życia... Ze wszystkich swoich żyć.


2. Posłaniec, Lois Lowry

Historia dokładnie taka sama jak z pierwszą pozycją na tej liście. Cykl Lois Lowry bardzo mi się podoba, a na każdy z dwóch wcześniejszych tomów poświęciłam po jednym popołudniu. 

Posłaniec to trzecia część Kwartetu Dawcy, powieści opowiadających o dystopijnej przyszłości. O drugim tomie, Skrawkach błękitu pisałam na samym początku działalności bloga.


3. Seria The Walking Dead, Robert Kirkman i Jay Bonansinga

Mam w swojej biblioteczce trzy z czterech wydanych dotychczas po polsku tomów serii. Po komiksach i serialu nadszedł czas na książki opowiadające o szczególnej części postapokaliptycznego świata - mieście Woodsbury. W serialu jest ono niezwykle istotne, jednak nie poznajemy jego pełnej historii. Tę funkcję pełnią książki. Mam nadzieję, że dobrze się je czyta!


4. Seria Harry Potter, J.K. Rowling

W poprzednie wakacje nie udało mi się (ponownie, ponownie, ponownie) przeczytać całej serii, nad czym ubolewam. Tak, nadal czekam na list z Hogwartu. Nie, nie wstydzę się tego, że jestem Puchonką. Mam nadzieję, że to lato będzie owocne i uda mi się powrócić do tego świata, w którym czuję się jak w domu! (Jeśli ktoś jeszcze nie czytał - stary czy młody - to naprawdę, dajcie Rowling szansę. Świat szalał i szaleje na punkcie Pottera nie przez przypadek!)





5. Seria Koliber - książka lub dwie

Choć zdjęcie prezentuje Wielkiego Gatsby'ego, to nie on będzie towarzyszył mi w wakacje - głównie dlatego, że już kiedyś do czytałam i to jeszcze nie jest ten moment, by lekturę powtórzyć. Nie mam jeszcze skonkretyzowanego tytułu, który chciałabym przeczytać, ale na pewno coś się znajdzie - w końcu ostatnio najukochańszy listonosz przyniósł mi do domu całe 28 tomów (czym chwaliłam się na instagramie)!





6. Pochłaniacz i Okularnik, Katarzyna Bonda

Nie wiem czemu te dwa tytuły wspominam dopiero teraz, skoro Pochłaniacz leży przy moim łóżku od dobrych dwóch tygodni i "czyta się" wciąż i wciąż, doczytać nie mogąc. Nie chodzi o sposób pisania (!), bo Bonda pisze porywająco, wciągająco, fantastycznie! Sesja rządzi się jednak swoimi prawami.

Pochłaniacz i Okularnik to dwa z czterech planowanych tomów o Saszy Załuskiej, uzdolnionej profilerce.



7. Baśnie Braci Grimm dla młodzieży i dla dorosłych. Bez cenzury, Philip Pullman

Zaniedbałam ostatnio tę książkę, z czego nie jestem dumna. Jednak wakacje to idealny czas na to, żeby przed snem czytać jedną lub dwie baśnie - te bardziej i mniej krwawe. Jeśli chcecie dowiedzieć się, jak Czerwony Kapturek funkcjonował w ustnych przekazach i co działo się z Roszpunką kiedy nie była uwięziona w wieży - polecam serdecznie. Idealna rozrywka do poduszki!

8. Ostatnie życzenie, Andrzej Sapkowski

Urodzinowy prezent od najlepszej siostry na świecie. Wiedźmin stał się na świecie sławny dzięki grom - całe szczęście ja przeczytałam go jeszcze zanim stał się modny. Było to jednak dawno, a w człowieku pewne rzeczy się zmieniają, dlatego chciałabym jeszcze raz zmierzyć się z prozą Sapkowskiego. Wiem, że tym razem odczytam więcej rzeczy i będę z nich czerpała inny rodzaj przyjemności. Dla niepoinformowanych - Wiedźmin to dobrze zbudowany koleś z białą czupryną i wielkimi mieczami, który zabija złe potwory, choć niektórzy mówią, że sam jest jednym z nich. Jak tu go nie kochać?



9. 30/30. Literatura najnowsza wg "Czasu kultury" (1985-2015), pod red. J. Borowczyka i M. Larka

Książkę tę otrzymałam dzięki uprzejmości doktora Michała Larka. Bardzo cenię sobie teksty autorów piszących do "Czasu kultury" - czasopisma podejmującego tematy współczesnej, najbardziej aktualnej kultury w kontekście społecznym. Wnikliwym polecam stronę internetową: e-czaskultury.pl. Z okazji trzydziestolecia istnienia pisma pojawił się ten oto zbiór krytycznoliterackich tekstów - najlepszych, jakie pojawiły się na łamach "Czasu kultury". Zapowiada się interesująca lektura.


10. ?

Nie sposób przewidzieć, co jeszcze uda mi się przeczytać w te wakacje. Nie samą książką człowiek żyje, dlatego moje wakacyjne plany obejmują też całkiem pokaźną listę seriali filmów... Gdzie znaleźć na wszystko czas...? Jakoś się postaram! A jak wyglądają Wasze KSIĄŻKOWE wakacyjne plany?

21 komentarzy:

  1. Parę dni temu skończyłam "Pierwszych piętnaście żywotów Harry'ego Augusta". Rewelacyjna książka. :)
    Czytałam także "Baśnie braci Grimm dla dorosłych i młodzieży. Bez cenzury". Bardzo ciekawa, nawet nie wiedziałam, że pierwotne wersje pewnych bajek tak różnią się od tych wersji, jakie znam. :)
    Z serii Wiedźmina mam jeszcze przed sobą tylko "Sezon burz". Sapkowski to geniusz, a Geralta wielbię całym sercem. :)
    Ja planów jako takich nie robię, mam trochę książek do przeczytania i chwytam za to, na co mam akurat ochotę.

    http://zaczytana-dolina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja planów zrobiłam tylko kilka i oczywiście dopuszczam zmiany, bo książki u mnie przybywają na potęgę i trudno przewidzieć, co będę miała na półce za tydzień! ;)

      Usuń
  2. Świetne lektury w sam raz na lato! U mnie też "Pochłaniacz" leży na półce, ale dopiero co go nie dawno kupiłam, więc mam wybaczone :) Na wakacje postanowiłam przeczytać właśnie książki, które już leżą i leżą i za każdym razem przekładałam je na później, nie ma bata teraz jest ich czas :) "Pierwszych piętnaście żywotów Harry'ego Augusta" bardzo mnie zaciekawiło, książka poleci do mojej listy "Muszę przeczytać" ;)
    http://pani-poczytalna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja też postaram się sięgnąć po te rzeczy, które leżą i leżą... I leżą.

      Usuń
  3. Sapkowskiego muszę w końcu przeczytać, cokolwiek :)
    zastanawiałam się też nad Walking Dead, ale stwierdziłam, że serial chyba mi wystarczy. Bardzo go lubię, ale po książkę raczej już mi się nie chce sięgać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zombiaków nigdy dość! A niedługo wychodzi spin-off The Walking Dead!

      Usuń
  4. Ależ Ci zazdroszczę, że masz wakacje. Korzystaj póki możesz! Życzę spełnienia planów czytelniczych!

    OdpowiedzUsuń
  5. Do Harryego można wracać i wracać. Uwielbiam te serię, mimo mojego wieku :p
    A co do Wiedźmina, to też czytałam sagę dobrych parę lat temu, kiedy nie było takiego szumu wokół jego postaci. Ale po przeczytaniu Ostatniego Życzenia czułam niedosyt. I nie wiem czy to dlatego, że odstaje od sagi czy dlatego, że teraz historie Geralta nie zrobiłyby na mnie takiego wrażenia. Chociaż wtedy mnie powaliły.

    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcę zobaczyć, jak odnajdę się po tylu latach w świecie wykreowanym przez Sapkowskiego. W Hogwarcie zawsze czuję się jak w domu, jestem ciekawa jak tym razem spojrzę na Geralta.

      Usuń
  6. Polecam "Pierwszych piętnaście żywotów" - fascynująca przygoda literacka, choć na początku czytania ciężko mi było zrozumieć, o co chodzi:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratulacje!
    Zostałaś nominowana do Liebster Blog Awards.
    Więcej informacji : http://czytam-z-pasja.blogspot.com/2015/06/1-liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja już ,,Pochłaniacza" czytałam, teraz czas na ,,Okularnika" a z planów to nie wiem, będę czytać na spontanie, co mi wpadnie pod rękę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. 3 i 5 i ja mam w planach :) Owocnych wakacji!

    OdpowiedzUsuń
  10. Polecam reportaże zamieścić w swojej liście, tym bardziej, że są wakacyjnymi podróżami bez ruszania się skądkolwiek, gdzie czyta się książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam taki czas, kiedy czytałam bardzo dużo relacji z podróży... Ale chyba muszę od tego odpocząć. ;)

      Usuń
  11. Seria Koliber - proszę Cie o sięgnięcie po przynajmniej 10 części :) Jeżeli chodzi o "The walking dead" to jest to również świetna seria :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sapkowski koniecznością u mnie również! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Punkt 4 cudowny :D
    Chyba też sobie powtórzę :D
    Wybierasz się na Pottercon do Bydgoszczy?

    OdpowiedzUsuń
  14. "Baśnie braci Grimm(...)" i mnie chodzą po głowie od dłuższego czasu :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...