czwartek, 11 czerwca 2015

Liebster Blog Award #1 i #2



Przez bardzo długi czas nie mogłam przekonać się do Liebster Blog Award. Być może główną winę należy zrzucić na to, że nie miałam czasu, chęci i okazji do tego, żeby bardziej zainteresować się tą akcją. Im dłużej jednak piszę na blogu i wymieniam się z Wami komentarzami na facebooku, tym bardziej odczuwam potrzebę podzielenia się choćby garstką nieco bardziej szczegółowych informacji o sobie. Dlatego nadeszła ta chwila, kiedy muszę uderzyć się w piersi i powiedzieć, że moje dotychczasowe ignorowanie LBA było niedopuszczalne.

Do dziś zostałam nominowana już 4 razy i żeby naprawić swój błąd, odpowiem na wszystkie zadane mi pytania. Nagnę jednak trochę reguły i podzielę dotychczasowe nominacje na dwa posty - dość, żeby nie zanudzić ;) Poniżej 2 nominacje, odpowiedzi na 22 pytania, moje 11 pytań i 11 blogów, którym przekazuję pałeczkę. Miłego czytania!


NOMINACJA OD


1. Film, który wzruszył Cię do łez?
Kiedy o tym myślę, przychodzi mi do głowy kilka takich filmów. Na pewno Cinema Paradiso – ostania scena wywołuje u mnie dreszcze za każdym razem, gdy ją widzę. Wzruszam się też przy Zielonej mili, choć nigdy jeszcze nie udało mi się obejrzeć tego filmu w pełni od początku do końca (sic!). Wspomnę też o Nietykalnych, bo choć nie znoszę francuskich filmów, przy tym zamieram.

2. Z którym autorem chciałabyś się spotkać?
Bardzo chciałabym się spotkać z J.K.Rowling, żeby powiedzieć jej, że Hufflepuff jest spoko i cieszę się, że Pottermore przydzieliło ją właśnie tam. ;) Chciałabym też spotkać się z Olgą Tokarczuk, bo bardzo szanuję jej pisarską pracę... no i chciałabym zdobyć autograf na Księgach Jakubowych.

3. Czego najbardziej się boisz?
Najbardziej boję się tego, że chlapnę w tym pytaniu coś banalnego, a później okaże się, że jednak jest straszniejsza rzecz. Bo zawsze jest straszniejsza rzecz. Uznajmy jednak roboczo, że boję się porcelanowych laleczek (co jest prawdą), obcych psów (co jest prawdą) i pasikoników (co jest prawdą do potęgi).

4. Gdzie najbardziej chciałabyś pojechać?
Londyn, bejbe. Ale jeśli miałabym jechać już naprawdę gdziekolwiek tylko chcę, to kazałabym sobie kupić bilet do USA. Pełen roadtrip i drinki w pakiecie. Jak się bawić, to się bawić!

5. Jaka jest Twoja ulubiona pora roku i dlaczego?
Jesień. Taka szara plucha, rozmokłe liście i depresja. Opis jest idealnym uzasadnieniem, choć prawdę mówiąc, rzadko przeżywam sezonową depresję jesienno-zimową. Mnie dołują miesiące letnie.

6. Wolisz klasyczne książki czy ebooki?
Czytam to i to, ale wolę klasyczne książki (ten zapach, ten dotyk, ten dźwięk!). Im dłużej mam czytnik ebooków, tym większą różnicę między nimi i książkami papierowymi widzę. Trudniej mi się skupić przy ebookach i naprawdę mniej rzeczy z fabuły zapamiętuję. Być może to kwestia tego, w jakim książkowym środowisku się wychowałam. 

7. Jaką książkę obecnie czytasz?
W tej chwili czytam Pochłaniacza Katarzyny Bondy, a także fragmenty książek akademickich. Jutro zapewne sięgnę po drugą książkę i będę czytać ją jednocześnie z Pochłaniaczem, bo coraz bardziej przyzwyczajam się do takiego stylu lektury. 

8. Najbrzydsza okładka jaką widziałaś?
Nie podam jednego, konkretnego tytułu, ale zawsze podziwiałam projektantów okładek romansideł.

9. Najkrótsza książka jaką przeczytałaś?
Być może jakaś książeczka dla dzieci, bardziej wydanie broszurowe niż książka w pełnym tego słowa znaczeniu. To bardzo trudne pytanie. Jestem teraz ciekawa, czy ktoś regularnie zapisuje liczbę czytanych stron.

10. Czy jest bohater, z którym się utożsamiasz?
Nie znalazłam jeszcze takiego bohatera, na którego spojrzałabym z konsternacją i powiedziała: „Hej, to ja!”. Ale tak, jest kilka postaci (damskich i męskich), które są mi w jakiś sposób bliskie, z którymi mogłabym się utożsamiać. 

11. Wolisz kupować książki czy wypożyczać?
Miałam takie okres, w którym namiętnie wypożyczałam książki z biblioteki. Wypożyczałam tak namiętnie, że w końcu nie miałam co czytać (ach, słodkie czasy szkoły podstawowej i gimnazjum!). Później odkryłam niesamowite zjawisko nazywające się kieszonkowym i odkładaniem pieniędzy, i zupełnie przepadłam. Kupuję więc hurtowo, wszędzie i wszystko.


NOMINACJA OD

1. Jeżeli mogłabyś być jakąś postacią historyczną, to kim byś była?
Większość postaci historycznych, które przychodzą mi na myśl, skończyła marnie. Królowie i królowe mają stanowczo za dużo obowiązków, wielcy odkrywcy musieli zazwyczaj męczyć się z niedowiarkami, no i czasem eksperymenty odbijały się na ich zdrowiu. Pisarze miewają słabe życie lub żyją w biedzie. Jestem wybredna. Mogłabym być zamożną, wygodnie żyjącą muzą jakiegoś wielkiego twórcy - wydaje mi się, że to całkiem mądra sprawa, zostać uwiecznionym przez kogoś w nieśmiertelnym dziele.

2. Masz do wyboru: spotkać ulubionego bohatera książkowego lub przeżyć przygodę życia. Co wybierasz?
Podstępnie wybiorę przygodę życia, życząc sobie, by było to spotkanie bohatera książkowego. Może być też spotkanie autora, który bohatera tego stworzył. Jeśli taki układ nie ma możliwości na pozytywne rozpatrzenie - i tak wybiorę przygodę życia. 

3. Zostajesz milionerem. Możesz kupić wszystko oprócz książek. Co kupujesz?
Wydawnictwo, bibliotekę, nowy komputer i mopsa.

4. Dwie rzeczy, które przeszkadzają Ci w czytaniu to...?
Niektóre dźwięki oraz zimne stopy. I wydaje mi się, że nie będę w moich żalach osamotniona!

5. Najpierw film, potem książka, czy totalnie to olewasz i robisz, jak Ci wygodniej?
Najpierw książka, później film. Chyba, że ktoś stawia bilety - wtedy zaczynam od filmu. Jeśli film jest dobry, skuszę się na książkę. Jeśli jest tragiczny - skuszę się jeszcze bardziej. Bywa jednak również i tak, że nie wiem, iż film jest na podstawie książki - lub że książka ma swoją ekranizację.

6. Czy jest jakaś tradycja wielkanocna, którą bardzo lubisz?
Nie wiem czy "jedzenie" można nazwać tradycją, ale w moim przypadku to stanowczo najlepsza tradycja w przypadku każdego święta.

7. Kraj i jego kultura, który chciałabyś poznać?
Chciałabym wypić herbatkę w Londynie i pobujać się do muzyki country w USA.

8. Książka niewydana w Polsce, a którą chciałabyś przeczytać to....?
Nic nie przychodzi mi do głowy. Jest wokół mnie za dużo książek już przetłumaczonych i jeszcze przeze mnie nie przeczytanych, więc może nie będę patrzeć dodatkowo w stronę książek niewydanych w Polsce. 

9. Czy masz jakieś motto, powiedzonko życiowe? Jeśli tak, podziel się :)
Nie wiem czy to motto, nie wiem czy to powiedzonko, wiem natomiast, że jakoś to będzie. I nadużywam tego stwierdzenia w każdej życiowej sytuacji.

10. Ulubiony gatunek muzyczny i ostatnio słuchana piosenka?
Słucha się muzyki, nie gatunków! Ostatnio zdarza mi się bardzo często słuchać soundtracku do Pich Perfect.

11. Masz zwierzaczka?
Nie osobiście i prywatnie, ale rodzinnie - psa.

NOMINUJĘ

PYTANIA
1. Jaka jest najpiękniejsza książka, jaką posiadasz?
2. Jaką piosenkę lub melodię ostatnio nuciłeś?
3. W jakim wieku nauczyłeś się czytać?
4. Jaki jest najgłupszy film, który obejrzałeś i uwielbiasz?
5. Czy posiadasz jakieś niespełnione, nierealne marzenie z dzieciństwa? Jakie?
6. Którego autora książek nigdy nie czytałeś, ale udajesz, że jest inaczej?
7. Która lektura szkolna najbardziej Cię zaskoczyła? Dlaczego?
8. Jaką radę dałbyś przyszłemu nauczycielowi języka polskiego?
9. Czego najbardziej brakuje Ci na polskich blogach książkowych?
10. Czy masz jakieś czytelnicze plany na wakacje? Jakie?
11. Kiedy najlepiej Ci się czyta? Rano? Wieczorem? W nocy?

7 komentarzy:

  1. Gratuluję nominacji :) Też chciałabym spotkać się z Rowling. Z Tokarczuk spotkanie mam za sobą i jej autograf na książce ,,Szafa" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję nominacji i dziękuję za moją! Postaram się odpowiedzieć do końca czerwca. :) Co do Cinema Paradiso to jest to jeden z lepszych filmów jakie widziałam! Ostatnio oglądaliśmy go z naszą polonistką w kinie i byłyśmy z koleżankami zachwycone. ;) Nietykalnych nigdy nie dooglądałam do końca, ale mam zamiar to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pasikoniki są przecież fajne :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję nominacji. Tak samo mam z latem, nie cierpię go, a za to uwielbiam jesień i zimę :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...