czwartek, 23 lipca 2015

Liebster Blog Award #4 i #5



Jak zawsze! Jedna nominacja to jedenaście pytań. A na końcu moje nominacje i moje pytania. Poznajmy się i bawmy się dobrze!

NOMINACJA OD

1. Do jakiego książkowego bohatera jesteś najbardziej podobny? 
Nie znalazłam jeszcze książkowego bohatera, który wprawiłby mnie w konsternację i uruchomił we mnie myśl: "ojej, to ja". Nie wiem do jakiego bohatera jestem podobna - wiem za to, do jakich chciałabym być podobna. Mówię, oczywiście, o tych dziesiątkach przebojowych, odważnych dziewczyn i kobiet, które zapełniają karty książek. Dziewczyny górą!

2. Jaki sport jest twoim ulubionym? 
Leżing, reading, serialing. Delektuję się także nicnierobingiem oraz internetingiem. Jestem w tym naprawdę dobra, szkoda tylko, że nikt nie wymyślił jeszcze Igrzysk Niesportowych.

3. Co zmieniłabyś w zakończeniu wybranej przez siebie książki?
Uratowałabym życie Syriusza.

4. Jak bardzo przywiązujesz się do książkowych bohaterów?
W skali od zera do dziesięciu będzie to pewnie bezpieczna i nic nie mówiąca piątka. Przywiązuję się do niektórych, zwłaszcza tych, które są częściami większych serii (Harry Potter, Igrzyska śmierci). Ale przywiązuję się też bohaterów, którzy cierpią albo w jakiś sposób czuję, że mogłabym być po ich stronie, przyjaźnić się z nimi.

5. Co jest twoją największą pasją?
Chyba nikogo nie zdziwi, jeśli powiem, że...czytanie! Ale w swoim nie tak długim, ale troszkę już dłuższym życiu miałam także epizod robienia świeczek, zbierania pocztówek (chomikuję je do dziś) i pisania listów. Tylko książki są przy mnie od zawsze i wszystko wytrzymują. No i pisanie. Ale to już temat na inną rozmowę.

6. Jak w trzech słowach opisałabyś swoją ulubioną książkę?
Akcja + złamane serca.

7. Ile książek przeczytałaś już w tym roku?
59?

8. Jakie zwierzę najlepiej uosabia twoje podejście do życia?
Kot. Nic nie robi, a włada światem.

9. Wolisz lato czy zimę?
Zimę. A do zimy domawiam dwie wywrotki śniegu, małą zawieruchę i kakao. Płacę z góry.

10. Używasz zakładek do książek? Masz swoją ulubioną?
Używam. Bardzo lubię te, które są czasem dodawane "do kompletu" do książki. Zdarza mi się korzystać z zakładek robionych na szybko np. z biletów (Złóż bilet na pół. Brawo! Masz zakładkę!). Jednak najczęściej używam różnych zakładek reklamowych. Jednej ulubionej nie mam. Lubię wszystkie!

11. Zarażasz innych pasją do czytania? Jak tak to w jaki sposób? 
Nie wiem czy "zarażam", ale na pewno nie daję nikomu zapomnieć o tym, że książki istnieją, książki się czyta, a ja to zajęcie uwielbiam. No i mam książkowego instagrama. I fejsa. I bloga.


NOMINACJA OD
CZYTAM Z PASJĄ

1. Od kiedy uwielbiasz czytanie?
Gdybym napisała "od zawsze", skłamałabym. W końcu pierwszą jedynkę w mojej szkolnej karierze (czwarta klasa podstawówki) zdobyłam właśnie dzięki nieczytaniu. I to był pierwszy impuls do sięgnięcia po książki. Drugim impulsem był Potter. Mogę więc śmiało i mniej-więcej zgodnie z prawdą powiedzieć, że książki uwielbiam od szkoły podstawowej, od okolic czwartej i piątej klasy.

2. Czy ktoś z Twoich znajomych wie, że prowadzisz bloga?
Wie, wie. Nawet nie jeden, nie dwóch, ale więcej. Jeszcze nie obrzucają mnie pomidorami.

3. Kim chciałabyś zostać w przyszłości?
Człowiekiem bogatym i wyspanym.

4. Jakie masz inne pasje oprócz czytania?
Piszę bloga (he, he), oprócz tego oglądam seriale, dużo seriali (o, tutaj możecie o tym poczytać). Zdarza mi się zrobić własnoręcznie coś głupiego (np. zakładki), choć pasją bym tego nie nazwała. Zbieram też pocztówki, z doskoku piszę na blogach grupowych. Żadnych sportów ekstremalnych, żadnego okultyzmu, żadnych dziwnych nazw. Przykro mi.

5. Gdybyś miała się przenieść do jednego miejsca na całym świecie, to gdzie byś się wybrała? 
Wakacyjny road trip po USA brzmi dobrze. Tak dobrze jak wakacyjny road trip po Wielkiej Brytanii. Ale jakbym miała wybrać jedno konkretne miejsce i road trip nie wchodziłby w rachubę - pewnie wybrałabym jakiś dobry pub w Irlandii.

6. Wolisz kupować czy wypożyczać książki? 
Kupować. Nic na to nie poradzę.

7. Czytasz w ciszy czy przy muzyce/innych dźwiękach?
W ciszy lub w środkach lokomocji. 

8. Używasz zakładek? 
Patrz: odpowiedź na pytanie 10 zadane przez Poczytajmy coś.

9. Pierwsza książka, którą kupiłaś sobie sama?
Ojej, trudna sprawa. Chciałabym, żeby był to Harry Potter, ale obawiam się, że mogło to być coś głupiego, o czym teraz nie pamiętam.

10. Książka polecana przez mamę?
Zapewne Maja w ogrodzie.

11. Czy zaraziłaś kogoś czytaniem? Jeśli tak to kogo.
Z dumą - i mam nadzieję, że nie na wyrost - mogę powiedzieć, że siostrę. 

NOMINUJĘ

PYTANIA
1. Jaka jest najstarsza książka, jaką posiadasz?
2. W jakim filmie chciałbyś zagrać główną rolę?
3. Na bezludną wyspę weźmiesz jedną ulubioną książkę tradycyjną czy czytnik książek z przypadkowymi pozycjami?
4. Jaką książkę czytałeś najdłużej i ile Ci to zajęło?
5. Czy zdarza Ci się odłożyć zaczętą, nieprzeczytaną do końca książkę na półkę?
6. Którego autora książek chciałbyś posadzić w kozie za jego literackie wyczyny? Dlaczego?
7. Masz dobre czy złe doświadczenie ze szkolnymi polonistami?
8. Jaka książka napisana w XXI wieku powinna być lekturą szkolną?
9. Książka idealna na mroczny, burzowy wieczór to...?
10. Gdybyś mógł zamienić swoje życie w książkę, jaki gatunek literacki byś wybrał?
11. Wolisz powieści jednotomowe czy serie?

11 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za nominację, postaram się odpowiedzieć na pytania jak najszybciej. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi miło za nominację :D Chętnie odpowiem w niedługiej przyszłości na te pytania :)

    Jak to żadnego okultyzmu? :<

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałaś już 59 książek? Jestem pod ogromnym wrażeniem!
    Też kocham kupować książki ( to mój nałóg :D)
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tym Syriuszem to tak bardzo się zgadzam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jednak wolę lato niż zimę - mniej ubierania przed wyjściem z domu i nie ma tej szarugi, tak charakterystycznej dla naszych zim...
    Też wolę kupowac ksiązki, choć gdy tylko mam okazję coś pożyczyć, to tak też czynię. Na przykład z książkami, któe mnie ciekawią, ale mam opory przed ich kupieniem lub są bardzo trudno dostępne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym miała wybrać jedną porę roku do życia przez całe życie - wybrałabym jesień. I byłoby pięknie, kolorowo, chłodno i deszczowo. Zima od wielu, wielu lat kojarzy mi się w sumie z szarym błotem a nie śniegiem. Szkoda.
      Książki trudno dostępne wypożyczam. Ale z pozycjami, które budzą moje wątpliwości czasem eksperymentuję i mimo wszystko kupuję. Zawsze można sprzedać dalej.

      Usuń
  6. Wooow, sporo książek przeczytałaś! Ja dopiero 30 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie "dopiero", nie "dopiero"! Przeczytałaś JUŻ 30 książek! To świetny wynik! gratuluję!

      Usuń
  7. Twoje sporty mogłabym pokochać i w końcu nie byłoby problemu z systematycznością. :) Już przeczytałaś 59 książek? Gratuluję. Rewelacyjny wynik!
    Też uwielbiam kupować książki.
    Dziękuję za nominację. Postaram się niebawem odpowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za nominację. Udało mi się odpowiedzieć na pytania:
    http://literaturomania.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-award-2.html

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...