poniedziałek, 10 sierpnia 2015

BOOK TAG: SŁOWNIK SZTUKI


Tag ten przywędrował do mnie z bloga Słownik Sztuki

INSTRUKCJA

Krok 1. Wybierz dwie litery alfabetu. Sugeruj się pierwszą literą swojego imienia i pierwszą literą nazwiska. Jeśli litery się powtarzają, zastąp jedną z nich pierwszą literą nazwy swojego bloga. 

Krok 2. Do każdej litery dopasuj po jednym zaczynającym się od niej tytule książki i opisz go w 2-6 zdaniach. Wybieraj spośród swoich ulubionych powieści. 

Krok 3. Nominuj kilka kolejnych osób.

MOJE LITERY: M i K


Makbet Williama Szekspira to - jak mówi niezastąpiona Wikipedia - nie tylko jedna z najczęściej wystawianych, ale także najkrótsza tragedia pisarza. Dla mnie to przede wszystkim utwór, który za każdym razem czytam z wypiekami na twarzy. Nie Hamlet, nie Romeo i Julia, ale właśnie Makbet jest dziełem Szekspira, które najsilniej do mnie przemawia. Władza, morderstwo, kobieta fatalna - czy można chcieć czegoś więcej?


Księgi Jakubowe Olgi Tokarczuk to tomisko wielkie, potężne, grube, ciężkie, piękne, soczyste, zachwycające, pochłaniające czytelnika bez reszty. Nie będę nikogo oszukiwać - żeby przeczytać tę powieść trzeba mieć i odpowiedni wiek (a co za tym idzie - doświadczenie życiowe i czytelnicze), i odpowiednią wiedzę (aby nie pogubić się w faktach historycznych i nie utonąć w języku), i odpowiedni nastrój (bo do przeczytania książki liczącej ponad 900 stron należy być przygotowanym). Jednak lektura Ksiąg jest fascynująca, intensywna, często zaskakująca, a przede wszystkim - dająca ogromną satysfakcję.







NOMINUJĘ





A Wam jakie książki pierwsze przychodzą na myśl dla liter M i K? Jakie dla Waszych inicjałów?

10 komentarzy:

  1. Mi M kojarzy się z "Miastem kości" Cassandry Clare, a K z "Klątwą tygrysa".
    Jeśli o mnie chodzi to moje literki- D i T
    D z "Delirium", ale nie mam pomysłu na T :/
    Może jakaś pomoc?? ;)

    Pozdrawiam :)
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja do M wybrałabym "Maybe Someday", ale co do K to nie mam pomysłu. A moje inicjały to S i B, więc w tym przypadku na razie nie przychodzi mi nic do głowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mamy te same inicjały, ale w odwrotnej kolejności :D Chociaż ja wybrałabym zupełnie inne książki do zestawienia :D Chętnie wykonam tag, dziękuję pięknie za nominację <3

    Torba dzisiaj do mnie przyszła! :) Dziękuję jeszcze raz, ślicznie się prezentuje na żywo! :D Będę nosić :D Zabieram ją ze sobą na Polcon :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, a mnie TAK BARDZO korci Polcon <3 Jak będę miała możliwość to się pojawię, choć nie jestem pewna, czy dam radę.

      Usuń
  4. "Makbeta" uwielbiam. Zresztą w ogóle Szekspir jest mi bardzo bliski :)
    A "Księgi Jakubowe" miałam zamówione w bibliotece, ale kolejka taka że postanowiłam że chyba poszukam w księgarni :p
    Mi M kojarzy się z "Mistrzem i Małgorzatą", a z K zdecydowanie "Kłamca" Ćwieka - uwielbiam ;D
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! Dobre książki! O "Mistrzu i Małgorzacie" pomyślałam przez chwilę, ale jednak "Makbet" wysunął się na prowadzenie.

      Usuń
  5. O, to ja bym łatwo nie miała z moim "A" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Makbet" jest moim ulubionym utworem szekspirowskim. ;)
    M - może "Miasto Śniących Książek"? Lubię Moersa. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Również uwielbiam ,,Makbeta" i koniecznie przeczytać drugą książkę! Zafascynowało mnie to co o niej napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki! Kurczę, nie mam pojęcia, jakie książki wezmę, muszę pomyśleć :D ciekawe!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...