środa, 7 października 2015

BOOK HAUL: wrzesień

Bez większych wstępów - czas na wrześniowy book haul. Miesiąc ten przyniósł mi zaskakująco dużo współprac recenzenckich, które sprawiają, że serce rośnie, a ręce same rwą się do pisania. Pierwszy tydzień października dał mi jednak nieco w twarz i uświadomił, że nowy rok akademicki wcale nie będzie taki piękny. Oczywiście będę się starać czytać nie tylko z obowiązku, ale także dla przyjemności.

Enjoy!



Na dobry początek wspaniałe Wydawnictwo MG, które wyjątkowo uważnie dba o edycję wydawanych teksów:

- Chcę Wszystko, Charlotte Brontë i Dorota Combrzyńska-Nogala,
Lilka. Maria Pawlikowska-Jasnorzewska we wspomnieniach i listach, Mariola Pryzwan,




We wrześniu również Wydawnictwo Muza postanowiło podzielić się ze mną książkami. Ostatnio czytałam Tease i chociaż recenzja dopiero się tworzy, śmiało polecam wszystkim zainteresowanym. Na zdjęciu:

- Zabójstwo Pitagorasa, Marcos Chicot,
- Wściekły, Katarzyna Kebernik,
- Tease, Amanda Maciel.




Na tym zdjęciu absolutny miszmasz, czyli książki, które otrzymałam dzięki uprzejmości kilku różnych wydawnictw:

- Król wron, Szymon Krug, Fundacja MadMoth Publishing,
- Marsjanin, Andy Weir - książka przesłana przez Księgarnię Matras.




Na stronie Wydawnictwa Literackiego w oczekiwaniu na ogłoszenie zwycięzcy tegorocznej Nagrody Nike (Olga Tokarczuk, yay!) zorganizowano promocję na książki nominowanych autorów. Tu zaopatrzyłam się w pozycje:

- Lalka i perła, Olga Tokarczuk,
- Wieczny Grunwald, Szczepan Twardoch,
- Morfina, Szczepan Twardoch.

Byłam tak zachwycona promocją i zaoferowana składaniem zamówienia, że we wpisie na fejsiku zdarzyło mi się przechrzcić Twardocha na Dracha. Najwidoczniej moja podświadomość chce przeczytać Dracha Twardocha tak bardzo, że sięga po skrajne metody zwracania na siebie uwagi.



We wrześniu zdarzyła mi się także wymiana książkami z inną fanką czytania. W zamian za kilka moich pozycji przywędrował do mnie smakowy zestaw składający się...głównie z powieści Kinga. Są to:

- 4 po północy, Stephen King,
- Pod kopułą, Stephnen King,
- Dziewczyna, która kochała Toma Gordona, Stephen King,
- oraz zaskakująco: Coco, Sánchez-Andrade.

Oczywiście nie wiem, kiedy przeczytam książki z dwóch ostatnich zdjęć. Egzemplarze recenzenckie zajmują mi coraz więcej czasu. Nie grymaszę, jednak zauważam rosnący niedobór staroci w bibliofilskiej krwi. Głównie z tego powodu nabiera w mojej głowie kształtu pomysł na wyzwanie czytelnicze na kolejny rok. Wyzwanie dość banalne, ale...ale więcej opowiem o nim dopiero w grudniu.

Jakie książki powiększyły ostatnio Wasze zbiory?

13 komentarzy:

  1. Do mnie dzisiaj przyszedł Marsjanin i nie mogę się doczekać, aż go przeczytam! Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  2. Niemal codziennie kupuję używane książki za grosze. Dziś przywędrowało do mnie kilka smaczków - "Larwa" i "Martwa natura z dzięciołem" z serii Kameleon <3, "Terror" Simmonsa, "Wszystko jest względne" Kinga i "Chopin" Iwaszkiewicza. Z nowości od kilku dni patrzy na mnie "Wilk" Hłaski i coś czuję, że już już niebawem sięgnę po niego, bo po prostu nie wytrzymam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio troszkę zaniedbałam starocie. Ale założę się, że po Bożym Narodzeniu znów zamówię perwersyjnie dużo książek za grosze. ;)

      Usuń
  3. Cudowne zbiory, ja też mam ogromne plany czytelnicze i też pierwszy tydzień października mocno moje plany ochłodził-magisterka zbliża się wielkimi krokami! :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny stosik! :) Jestem ciekawa Tease, a Marsjanin czeka w kolejce :) Miłej lektury! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje stosiki publikuję na końcu/początku miesiąca, zwykle książek nie ma więcej niż kilka sztuk, ale za to starannie dobrane, bo miejsca na półkach brak :D
    Chciałabym tak piękne wydanie "Tristana i Izoldy", moje już mocno nadgryzione zębem czasu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie coraz większy ruch książek. Wiele przybywa, wielu się pozbywam.

      Usuń
  6. Najbardziej Ci zazdroszczę tej współpracy z MG ;) Cudowne książki, wszystkie w moim guście, pięknie wydane i można też znaleźć "starocie" co pewnie Cie cieszy przy takim nagromadzeniu nowości w bibilioteczce :)
    Czekam na recenzje!
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To absolutnie najcudowniejsza współpraca dotychczas :)

      Usuń
  7. Zazdroszczę Marsjanina! ;) Miłej lektury :)
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. ile książek!
    Zyczę miłej lektury i czekam na recenzje :)
    serdecznie pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...