piątek, 2 października 2015

Podsumowanie września


Kiedy wrzesień, to już jesień, wtedy jabłek pełna kieszeń. (przysłowie)

..................................................................................................................................................



READING CHALLENGE 2015

1. Jak złapać rosyjskiego szpiega, Naveed Jamali i Ellis Henican
A book based on a true story, czyli książka na podstawie prawdziwych wydarzeń.
Podczas lektury Jak złapać rosyjskiego szpiega nie mogłam pozbyć się wrażenia, że mam przed sobą książkę, która jest gotowym scenariuszem filmu sensacyjnego. Niemal widzę przed oczami pierwsze sekundy, w czasie których na ekranie wyświetla się wiele obiecujący napis: "Na faktach".


2. Szary Mag. Trylogia, Jarosław Prusiński
A trilogy, czyli trylogia. 
Mam do Szarego Maga stosunek ambiwalentny. Nie potrafię jednoznacznie określić, czy mi się podobała, czy też nie. Czyta się tę powieść szybko, co jest jednocześnie jej wadą i zaletą. Nie spodziewałam się wielkiej magicznej epopei, jednak męczy mnie trochę fragmentaryczność, omijanie ustępów, które mogłyby nieść prawdziwą akcję. 
A book with nonhuman characters, czyli książka, w której występują bohaterowie niebędący ludźmi. 

A book a friend recommended, czyli książka polecona przez przyjaciela. 

Magiczne opisy Warszawy, wnętrz, zasad rządzących ówczesnym życiem nie przeważają jednak nad samą akcją. Już od początku wiadomo, że to opowieść o młodych mężczyznach, ich pragnieniach, dokonaniach, planach. Każdego z nich poznajemy w kontekście jego rodziny, najbliższych znajomych, jego obowiązków oraz marzeń.

POZA WYZWANIEM

Na osobny akapit zasługuje wydanie tej książki. Twarda oprawa, mocne szycie, dobrej jakości papier, który nie ma intensywnej, białej barwy, dzięki czemu oczy nie męczą się podczas czytania. Skład książki to piękne odwołanie się do tradycji książki dawnej, tradycji, w której zdążyłam zakochać się w czasie studiów i której szukam we współcześnie wydawanych powieściach czy tomikach poezji. 
Obserwujemy głównego bohatera w czasie urlopu, kiedy sunie uliczkami dobrze znanego sobie miasteczka, kontempluje mijane widoki, komentuje spotkania z ludźmi. Jego wakacyjne życie to bezustanna rozmowa, zaczepianie nieznajomych, zawieranie ulotnych więzi mających na celu - no właśnie, co? 
Koncepcja Anity Graboś mnie poruszyła. To przemyślany artystycznie pomysł, który oddziałuje na odbiorcę jeszcze na długo przed rozpoczęciem kolorowania.


NA BLOGU POJAWIŁY SIĘ TAKŻE...


PYTANIA I ODPOWIEDZI:

SERIALE:


..................................................................................................................................................


We wrześniu zorganizowałam na blogu ROZDANIE KSIĄŻEK. Czas na wyniki!




Gratuluję i już spieszę wysyłać maile z prośbą o adresy!

Nie martwcie się - pod koniec października też na pewno zorganizuję rozdanie, najpewniej po Targach Książki w Krakowie. Jeśli ktoś nie wie, co to za impreza, zapraszam TUTAJ. Ja będę na targach w sobotę, więc jeśli ktoś chce mnie poznać: YAY!


..................................................................................................................................................

Oczywiście przy okazji podsumowania zapraszam Was na FACEBOOKA, INSTAGRAM oraz LUBIMY CZYTAĆ. I mam jeszcze jedną prośbę. Tak się zdarzyło, że trochę dla farsy biorę udział w pewnym konkursie - w konkursie na Literacki Blog Roku. Niczego wielkiego się nie spodziewam, ale będzie mi bardzo miło, jeśli zdecydujecie się na mnie zagłosować. Nie wiem, czy wiecie, ale kontakt z Wami, Wasze komentarze, wiadomości, lajki - to wszystko sprawia, że naprawdę chce mi się działać, organizować dla Was pewne rzeczy, planować nowe działania. O, serducho dla Was: ♥.

Blog roku 2015

7 komentarzy:

  1. Muszę zdobyć to wydanie "Dziejów Tristana i Izoldy"! Jest po prostu cudowne, szczególnie przez te ilustracje tak kusi. Do tego samą książkę pokochałam już bardzo dawno temu.
    Bardzo ładnie idzie Ci to wyzwanie. Ja się podejmę jakiegoś już w przyszłym roku, żeby trochę zróżnicować czytaną przeze mnie literaturę :P
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że sporo się u Ciebie działo w poprzednim miesiącu. Super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe lektury, sporo ogólnie wpisów - gratuluję udanego miesiąca. :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecież Ty zaraz skończysz to wyzwanie, a dopiero październik! ;) Gratuluję! Całkiem fajnie wygląda, rozważam wzięcie w nim udziału od przyszłego roku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Próbowałam zacząć z wyzwaniami, ale jednak nie potrafię ich systematycznie pilnować, więc najzwyczajniej sobie odpuściłam :)
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nieźle ci idzie wyzwanie. Szarego maga też czytałam i mam podobna opinie. Zwycięzca gratuluję. A jeśli byś szukała jakiegoś innego wyzwania zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję zwycięzcom!
    Warszawski Niebotyk bardzo mnie kusi. :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...