środa, 25 listopada 2015

BookAThon Polska Zima 2015 - Maraton Czytelniczy


Cytując stronę wydarzenia (LINK):
BookAThon Polska to cykliczna akcja tygodniowego maratonu czytelniczego. W czasie jej trwania zachęcamy do stawiania przed sobą książkowych wyzwań i jak najczęstszego zagłębiania się w lekturze!
Łatwo nie będzie, ponieważ tempo wyzwania jest dość intensywne, ale dzięki temu każdy z nas ma szansę przeczytać książki, które już od dawna kurzą się na półce. Jakie są moje plany? Ha, sami zobaczcie! Przy okazji będę Was prosiła o małą pomoc w wyborze książki na piątek!



PONIEDZIAŁEK, 30.11.2015
KSIĄŻKA Z CZYMŚ CZERWONYM NA OKŁADCE



Restart, Amy Tintera

Postanowiłam wybrać powieść, którą otrzymałam w pudełku EpikBox, a której nie miałam jeszcze okazji przeczytać. Nie wiem czego się spodziewać, bo czytałam zarówno opinie dobre, jak i bardzo negatywne. Spróbuję jednak.




WTOREK, 01.12.2015
PRZECZYTAJ KSIĄŻKĘ Z LISTY 100 TYTUŁÓW BBC



Przygody Alicji w Krainie Czarów, Lewis Carroll (tłum. Maciej Słomczyński)

Chyba wstyd się przyznać, ale nigdy nie czytałam Alicji w Krainie Czarów. Żadna książka z listy BBC nie rzuciła mi się w oczy tak bardzo jak ta. Krótkie rozpoznanie i wiem też, z jakim tłumaczeniem chciałabym się zapoznać.




ŚRODA, 02.12.2015
SZKOLNA LEKTURA, KTÓREJ NIE PRZECZYTAŁEŚ


Trans-Atlantyk, Witold Gombrowicz

Ferdydurke zrobiło mi krzywdę. Zrobiło mi krzywdę wielokrotnie, bo próbowałam czytać tę powieść w szkole, próbowałam na studiach. Ostatecznie w częściach udało mi się mniej więcej zapoznać z całością, więc nie będę sobie robić tej krzywdy ponownie. Zamiast tego - Gombrowicz w innym wydaniu. Niestety wszystkie inne lektury szkolne przeczytałam bez kręcenia nosem.



CZWARTEK, 03.12.2015
TYTUŁ, KTÓRY ZDOBYŁ NAGRODĘ LITERACKĄ

Kolor magii, Terry Pratchett (tłum. Piotr Cholewa)

Są dwa powody, dla których wybrałam tę książkę. Pierwszy: zawsze chciałam przeczytać coś Pratchetta. Drugi: doceńmy tłumaczy tak trudnych i wymagających powieści. Nie wiem, czy Kolor magii zdobył jakąś nagrodę literacką, ale polski tłumacz, Piotr Cholewa, za przełożenie tej powieści otrzymał nagrodę Stowarzyszenia Tłumaczy Polskich.


  

PIĄTEK, 04.12.2015
PRZECZYTAJ KSIĄŻKĘ, KTÓRĄ WYBRAŁA DLA CIEBIE INNA OSOBA

Wybacz mi, Leonardzie, Matthew Quick (408 s.)
Kobieta, która przez rok nie wstawała z łóżka, Sue Townsend (448 s.)
Mężczyzna, który zapomniał o swojej żonie, John O'Farrell (360 s.)

Uwaga! Uwaga! Tu potrzebuję Waszej pomocy! Ponieważ jedną z książek powinna wybrać dla mnie inna osoba, oddaję Wam decyzję o tym, którą z trzech powyższych książek będę czytać. Czekam na Wasze komentarze i opinie dotyczące tych powieści!



SOBOTA, 05.12.2015
PRZECZYTAJ KSIĄŻKĘ POLSKIEGO AUTORA

Kasacja, Remigiusz Mróz

Mróz to bardzo gorący temat, więc w końcu nadszedł czas, żeby przeczytać którąś z jego powieści, prawda? Skorzystam z tego, że Kasacja czeka grzecznie na moim czytniku i spróbuję swoich sił z tym autorem. Mam duże wymagania!


NIEDZIELA, 06.12.2015
PRZECZYTAJ W CZASIE BOOKATHONU CO NAJMNIEJ 1500 STRON

304 + 134 + 152 + 208 + 408 lub 448 lub 360 + 496 = 1702 lub 1742 lub 1654 stron

Wszystko zależy od piątkowej książki, ale tak czy inaczej na pewno będzie 1500 stron! Nie spodziewałam się takiego wyniku podczas wybierania lektur. 


PONIEDZIAŁEK, 07.12.2015
DZIEŃ PODSUMOWAŃ


Nie wiem, czy dobrze robię. Mam bardzo dużo wątpliwości, ponieważ wątpię, żeby udało mi się rzeczywiście przeczytać wszystkie zaplanowane na to wyzwanie książki. Ale ponieważ do odważnych świat należy, a książki nie gryzą - spróbuję. Albo będę się bardzo cieszyć, albo bardzo wstydzić. Zobaczymy!

Dajcie koniecznie znać, co sądzicie o takim czytelniczym tygodniu i czy bierzecie w nim udział. Do soboty czekam też na Waszą pomoc w wyborze piątkowej lektury.

10 komentarzy:

  1. Biorę udział po raz pierwszy i jaram się jak dziecko ;) Fajnie będzie na tydzień odstawić wszystko i skupić się tylko na czytaniu (do pracy chodzić trzeba niestety) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczę, boję się w imieniu Mroza, bo to m.in. ja nakręcam ludzi na jego książki :D Mam nadzieję, że "Kasacja" Ci się spodoba!

    Nie czytałam żadnej z trzech książek, które chcesz wybrać do wyzwania "książka polecona przez inną osobę", ale czytałam ostatnio pozytywną recenzję "Wybacz mi, Leonardzie", więc jeśli mogę, to głosuję na ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bój się, bój. Bo to wszystko przez Ciebie właśnie!

      Usuń
  3. Ja też biorę udział i troszkę peniam, że się nie wyrobię, ale co tam raz się żyje! ;) Świetny pomysł z tą nagrodą tłumaczy! A ja tam szukam czegoś z NIKE czy coś, a tłumaczy też powinno się doceniać. Niestety nie czytałam żadnej z tych, które typujesz na piątek... Więc zrozumiem, jeśli nie będziesz chciała wziąć pod uwagę mojego głosu... ale "Kobieta, która przez rok nie wstawała z łóżka" brzmi intrygująco.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wciąż się zastanawiam czy wziąć udział, bo uczelnia i przez to brakuje mi czasu. Ale z drugiej strony mogę wziąć udział i przeczytać tylko jedną ksiażkę, przecież nikt nie będzie mnie z tego rozliczał :P A akcja jak najbardziej pozytywna :)
    Co do książek, to jestem za "Wybacz mi, Leonardzie", bo tylko tę kojarzę !
    I nie tylko Ty nie przeczytałaś "Przygód Alicji..." ! Trochę wstyd, ale też mam w planach nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam uczelnię i dziesięć innych rzeczy. Ale co tam! Raz się żyje!

      Usuń
  5. Ja nie byłabym w stanie tego ogarnąć czasowo, ale życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Także biorę udział i mam nadzieję, że jeśli nie całość, to przynajmniej większość przeczytam. :)
    "Alicji w Krainie Czarów" również jeszcze nie czytałam, więc się nie martw, że masz zaległości. Nie jesteś sama. ;)
    Również głosuję ze książką "Wybacz mi, Leonardzie". :)
    Powodzenia w BookAThonie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja się ciągle zastanawiam nad tym BookAThonem. Ale jeżeli mogę doradzić: Jedynkę wybierz Pani! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Matthew Quick pisze rewelacyjnie! :) Nie znam niestety tego konkretnego tytułu, ale dwa inne bardzo mi się podobały :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...