czwartek, 31 grudnia 2015

2015: PODSUMOWANIE

Nie jestem "sylwestrowym człowiekiem", omijam wielkie podsumowania i planowanie gruntownych życiowych zmian. Chciałam zamknąć ten rok recenzją Innej duszy Orbitowskiego, ale trawienie tej lektury zajmuje mi więcej czasu niż podejrzewałam. Dlatego zamienię kolejność i podsumuję 2015 rok jeszcze w 2015 roku. Jest kilka rzeczy, które chcę dla siebie utrwalić oraz kilka słów, które chciałabym Wam napisać. Zwłaszcza, że w niedzielę minie rok istnienia Po Książkach Mam Kaca. Zapraszam!


KSIĄŻKI

W 2015 roku przeczytałam 110 książek! Nigdy wcześniej nie zastanawiałam się nad liczbą przeczytanych pozycji, jednak wiem, że tylko dzięki prowadzeniu bloga udało mi się zmotywować do regularności i różnorodności. Lista wyzwania 2015 READING CHALLENGE liczyła sobie pięćdziesiąt haseł, ja zrealizowałam (mniej i bardziej przypadkowo, przyznaję) czterdzieści dwa z nich. Poniżej przedstawiam pełną listę przeczytanych przeze mnie książek, razem z odnośnikami do recenzji. Pogrubione liczby to książki, które składają się na 2015 READING CHALLENGE.

STYCZEŃ

1. Księgi Jakubowe, Olga Tokarczuk
2. Skrawki błękitu, Lois Lowry
3. Piąta kobieta, Henning Mankell
4. Pan Błysk, J.R.R. Tolkien
5. Gniazdo światów, Marek S. Huberath
6. Rycerz bezkonny, Romuald Pawlak
7. Agent, Manuela Gretkowska
8. Akacja, Ewa Schilling
9. Kupa kultury. Przewodnik inteligenta, Leszek Bugajski
10. Zawsze jest dzisiaj, Michał Cichy
11. Literatura i sztuka nowoczesna, Marcin Rychlewski

LUTY

12. Blackout, Marc Elsberg
13. Dwunasta warstwa, Olaf Tumski
14. Morderca bez twarzy, Henning Mankell
15. Bóg mordu, Yasmina Reza
16. Czytając Polskę: literatura polska po roku 1989 wobec dylematów nowoczesności, Kinga Dunin
17. Maszynopis z Kawonu, Tomasz Kowalczyk
18. Melancholia. O tych, co nigdy nie odnajdą straty, Marek Bieńczyk
19. Meczet Notre Dame. Rok 2048, Elena Czudinova

MARZEC

20. Duma i uprzedzenie, Jane Austen
21. Portret trumienny, Kuba Wojtaszczyk
22. Lilla Weneda, Juliusz Słowacki
23. Szmaciane lalki, Gabriel Grula


MAJ

32. Futu.re, Dmitry Glukhovsky
33. Hipnoza, Bartłomiej Basiura
34. Empaton. Pierwotne wynaturzenie, Erc Zerki - Evski
35. Ogar Boga. Popiół i piach, Anna Gręda
36. O literaturze polskiej w wieku dziewiętnastym, Maurycy Mochnacki
37. Stary poeta. Szkice o Norwidzie, Krzysztof Trybuś

CZERWIEC

38. Ostre przedmioty, Gillian Flynn
39. Virion, Joanna Patrzylas
40. Nienawiść w czasach internetu, Alina Naruszewicz-Duchlińska
41. Matt Hidalf i Błyskawica Widmo, Christophe Mauri
42. Pokój światów, Paweł Majka
43-45. Avatar: The Last Airbender. The Promise, Part 1-3, Gene Luen Yang (komiks)
46-48. Avatar: The Last Airbender. The Search, Part 1-3, Gene Luen Yang (komiks)

LIPIEC

49. Gregor i niedokończona przepowiednia, Suzanne Collins
50. Harry Potter i Kamień Filozoficzny, J.K. Rowling
51. Ogień i woda, Victoria Scott
52. Pierwszych piętnaście żywotów Harry’ego Augusta, Claire North
53. Błąd warunkowania, Anna Nieznaj
54. Cuda i Dziwy Mistrza Haxerlina, Jacek Wróbel
55. Harry Potter i Komnata Tajemnic, J.K. Rowling
56. Harry Potter i Więzień Azkabanu, J.K. Rowling
57. Jurassic Park, Michael Crichton
58. Matka Makryna, Jacek Dehnel
59. Pochłaniacz, Katarzyna Bonda

SIERPIEŃ

60. Spokojnie. To tylko Rosja, Igor Sokołowski
61. 450 stron, Patrycja Gryciuk
62. Amazonia, James Rollins
63. Furia rodzi się w Sławie, Krzysztof Koziołek
64. Jądro ciemności, Joseph Conrad
65. Królowa Tearlingu, Erika Johansen
66. Poduszka w różowe słonie, Joanna M. Chmielewska
67. Tajemnice królów, Victoria Gische
68. Wyklęci, Olga Haber

WRZESIEŃ

69. Jak złapać rosyjskiego szpiega, Naveed Jamali i Ellis Henican
70. Szary Mag. Trylogia, Jarosław Prusiński
71. Trollhunters, Guillermo del Toro i Daniel Kraus
72. Warszawski Niebotyk, Maria Paszyńska
73. Dzieje Tristana i Izoldy, autor nieznany (wydanie ilustrowane)
74. Wakacje, Stanley Middleton
75. Wyspy, Anita Graboś

PAŹDZIERNIK

76. Dziewczyna z pociągu, Paula Hawkins
77. Światło, którego nie widać, Anthony Doerr
78. Tease, Amanda Maciel
79. Chcę wszystko, Charlotte Brontë, Dorota Combrzyńska-Nogala
80. Kariera Nikodema Dyzmy, Tadeusz Dołęga-Mostowicz
81. Król Wron, Szymon Krug
82. Lilka. Maria Jasnorzewska-Pawlikowska we wspomnieniach i listach, Mariola Pryzwan
83. Marsjanin, Andy Weir
84. Piekło odzyskane, Grzegorz Majewski
85. Tajemnice królów, Victoria Gische
86. Wystarczy być, Jerzy Kosiński
87. Zabójstwo Pitagorasa, Marcos Chicot

LISTOPAD

88. Przeżyć. Droga dziewczyny z Korei Północnej do wolności, Yeonmi Park i Maryanne Vollers
89. Restart, Amy Tintera
90. Rogi, Joe Hill
91. Biesy, Fiodor Dostojewski
92. Co ze mnie zostało, Kat Zhang
93. Ewangelia według Lokiego, Joanne Harris
94. Gregor i Przepowiednia Zagłady, Suzanne Collins
95. Sweetland, Michael Crummey
96. Twarz z lustra, Elżbieta Wichrowska

GRUDZIEŃ

97. Drobne występki w czasach obfitości, Matthew Kneale
98. Kłamca. Viva l'arte, Jakub Ćwiek
99. Kolor Magii, Terry Pratchett
100. Trans-Atlantyk, Witold Gombrowicz
101. Uprawa roślin południowych metodą Miczurina, Weronika Murek
102. Alicja w Krainie Czarów, Lewis Carroll
103. Gwiazdozbiór, Marta Zaborowska
104. Inna dusza, Łukasz Orbitowski
105. Kasacja, Remigiusz Mróz
106. Podkrzywdzie, Andrzej Muszyński
107. Posłaniec, Lois Lowry
108. Syn, Lois Lowry
109. Wybacz mi, Leonardzie, Matthew Quick
110. Zły, Leopold Tyrmand



Po roku wiem już, że wyzwania tego typu nie są dla mnie. Szybko się nim znudziłam, wracałam do niego i zapominałam o nim. Traktuję to więc jako ciekawostkę, której nie powtórzę. Inaczej ma się rzecz z akcjami nocnego czytania, świetnym doświadczeniem był też tegoroczny BookAThon. To właśnie takie wydarzenia motywują mnie do intensywniejszego czytania. W kolejnym roku chcę się skupić na... O tym przeczytacie trochę niżej!

Najlepsze książki przeczytane przeze mnie w tym roku, książki, o których jeszcze długo będę pamiętać, które będę namiętnie polecać i do których chcę kiedyś wrócić to:

  

  


  

   

Istnieje też lista pozycji, o których wolałabym zapomnieć, które mi nie leżały, przez które przebrnęłam w męczarniach i które wciąż budzą moją irytację:

  

  

  

W tym roku po raz pierwszy miałam okazję zwiedzić Warszawskie Targi Książki w maju oraz Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie w październiku. Wzięłam udział w dwóch nocach czytania - sierpniowej i halloweenowej, a także w BookAThonie. Szczerze? Nie mogę się doczekać kolejnych takich wydarzeń!


SIEĆ

Raz lepiej, raz gorzej - staram się pielęgnować moje miejsce w sieci najlepiej jak tylko potrafię. 184 obserwujących przez pierwszy rok? WOW! Do tego ponad 1500 komentarzy, cała masa wyświetleń. Z wyszukiwarek czytelnicy najczęściej trafiali do mnie przez hasła dotyczące Wspaniałego stulecia, Fortitude, grubych książek i wyzwań na rok 2016. Nie brakło też bezpośredniego wyszukiwania hasła "po książkach mam kaca", dzięki czemu niejednokrotnie na moich ustach pojawił się szeroki uśmiech.

Facebook i Instagram to także ważne miejsca. W tej chwili obserwuje mnie odpowiednio 1185 i 818 osób. Mam okazję poznawać innych książkoholików, pisać o książkach, wymieniać doświadczenia - czasem też przerzucać się głupotami i żartami.

Dużą popularnością cieszą się - chyba nikogo nie zaskoczę - konkursy. Dotychczas wszystkie nagrody wykładałam z własnej półki lub kieszeni. Nieśmiało myślę o tym, żeby wkręcić do zabawy inne osoby, wydawnictwa, grupy z którymi współpracuję. Bo dlaczego nie? Odkrycie w sieci dziesiątek, setek portali, profili dotyczących miłości do książek sprawia, że mam jeszcze większą ochotę...czytać. A nawet więcej: czytać i dzielić się tym dalej. Robić zdjęcia, wrzucać komentarze dotyczące tego, jak czułam się w czasie lektury, śledzić ludzi, którzy też kochają książki i chcą mówić o tym światu. 



PLANY

Najważniejszym planem na 2016 rok jest...pisać dalej. Pisać więcej, lepiej, różnorodniej. Chcę, żeby na blogu regularnie pojawiały się wpisy dotyczące filmów i seriali. Chciałabym kontynuować serię Rok temu w... oraz częściej wrzucać Książki, o których marzę. Nie przewiduję większych zmian, nie mam na nie parcia. Mój plan na kolejny rok to szlifowanie tego, co już posiadam.

Jeśli chodzi o plany czytelnicze, najważniejszym jest WYCZYTYWANIE DOMOWYCH ZAPASÓW KSIĄŻEK. Ciekawych zapraszam tutaj i tutaj. Oczywiście chcę też pobić tegoroczną liczbę przeczytanych książek - choćby o jedną pozycję, chociaż moim marzeniem jest 115 książek w 2016 roku.



PODZIĘKOWANIA

Dziękuję wszystkim czytelnikom i obserwatorom bloga, fanom profilów na Facebooku i Instagramie. Dziękuję za Wasze komentarze, wiadomości, lajki, odwiedziny. Piszę dla siebie, żeby pamiętać, ale też dla Was. 

Dziękuję całej ekipie Polacy nie gęsi i swoich autorów mają, oficynie wydawniczej RW2010 i Genius Creations, od których wszystko się zaczynało. Pani Dorotce z Wydawnictwa MG, która zawsze posyła uśmiech oraz panu Michałowi z Wiatru od Morza - Pan tak pięknie mówi o książkach! Wydawnictwom Czarna Owca i Galeria Książki oraz Księgarni Matras dziękuję za szybki i konkretny kontakt. Wydawnictwom: IUVIZnakMuza oraz Papierowy Księżyc za kilka ciekawych pozycji - mam nadzieję, że to nie koniec naszej współpracy. Czekam na kolejne twory MadMoth Publishing oraz kilku autorów, o których pisałam na blogu.

Dziękuję KarolinieAdzeWeronice i Dorotce - cieszę się, że mogłyśmy się spotkać i porozmawiać. Liczę na więcej! Dziękuję całej grupie Pogaduchy u Aguchy - pisanie z Wami to prawdziwa przyjemność i świetna zabawa. Mam nadzieję, że będziemy mieli okazję spotkać się kiedyś twarzą w twarz.


2016...?

Na koniec... pogadajmy! O książkach, o Waszych planach, o blogowaniu, o życiu. Co u Was?

19 komentarzy:

  1. O rany, wielkie gratulacje! Ja marzę o stu książkach w Nowym Roku, teraz dobiłam do 71 :D Wszystkiego wspaniałego na Nowy Rok! ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 71 to bardzo dobry wynik! Będę trzymać kciuki za setkę! :D Dobrego roku!

      Usuń
  2. Gratuluję wyników i życzę jeszcze lepszych w Nowym Roku! :)
    Ile przeczytanych książek? Z ciebie jest jakaś torpeda :D

    Pozdrawiam, Julia
    Country With Books ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale dokładne zestawienie :O
    <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to źle? :o Ja lubię dokładnie, bo za rok będę wszystko widziała ładnie! :D

      Usuń
  4. Rewelacyjny wynik! Gratulujemy!
    Jeszcze więcej przeczytanych w 2016 życzymy! :)

    Buziaczki! :*
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nawiąże do podziękowań bo piękne były. Ja dziękuję za inspiracje, bo wiele książek przeczytanych przez Ciebie i później zrecenzowanych, znalazło się na mojej półce. Pomyślności w Nowym Roku i samych dobrych książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najmilszy i najbardziej motywujący komentarz. :) Nawet nie wiesz, jak bardzo się cieszę, że moje recenzje przekonują do kupna i przeczytania książek. Ściskam i pozdrawiam. <3

      Usuń
  6. Wow! 110 książek to imponujący wynik. Gratulacje i oby w przyszłym roku było podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O rany, aż wstyd się przyznać, ale z tych wszystkich 110 książek czytałam tylko "Harry'ego Pottera" i teraz czytam "Ewangelię według Lokiego". Chyba trzeba nadrobić!

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle książek na świecie, że nic dziwnego, że się rozmijamy! :)

      Usuń
  8. Widzę tutaj wiele znajomych książek. "Zaginiona dziewczyna" przewinęła się również w moim zestawieniu najlepszych książek, jakie przeczytałem w 2015 roku. Do tego widzę u Ciebie mój ukochany Park Jurajski. Czytałem go w tym roku po raz enty i nadal mnie ta książka nie znudziła ;) Udane 2016 roku ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O rany, 110 książek to wynik, którego chyba nigdy nie osiągnę, ale Tobie oczywiście gratuluję! Liczby też są ważne ;)
    Wszystkiego co najlepsze na Nowy Rok!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne wyniki! Cieszę się, że rozsiadłaś się już wygodnie w książkosferze, bo bez Ciebie to nie byłoby to samo! Ogromnie Cię ściskam i mam nadzieję, że spotkamy się również w tym Nowym Roku :* Może tym razem będzie okazja dłużej porozmawiać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny wynik! Zaczytanego nowego roku życzę i oby Twoje wyzwanie poszło Ci jak najlepiej. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne wyniki! Przyznam, że nie czytałam żadnej z książek, które wymieniłaś jako najlepsze, ale "Światło, którego nie widać" czeka na półce, więc pewnie będzie pierwsze w kolejce.
    Ja nie brałam udziału w żadnym wyzwaniu, ale w tym roku zamierzam to zmienić. Spróbuję takiego typowego, ale dołączę też do Twojego - mam mnóstwo książek na półkach, których nie przeczytałam!
    Bardzo się cieszę Twoimi sukcesami, bo sama lubię wchodzić na Twojego bloga i czytać recenzje - rzetelne, na temat i ciekawe :) Życzę dalszych sukcesów!

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję rewelacyjnych wyników :) Mam w planach "Marsjanina" i "Sweetland" :) Też planuję wyczytywać swoje domowe zbiory :) Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na mojej półce czekają "Księgi Jakubowe...". Widzę tu dużo fajnych lektur. Marsjanina oglądałam, nawet fajny film.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...