środa, 13 stycznia 2016

#bookish: 6 KSIĄŻKOWYCH SERII, PO KTÓRE CHCIAŁABYM (W KOŃCU) SIĘGNĄĆ

Omijam serie jak mogę, ale nie zawsze się udaje. Czasem po prostu zakochuję się w cyklu zanim jeszcze po niego dobrze (albo w ogóle) sięgnę, zanim przeczytam choćby jedno zdanie z pierwszego tomu. Choć serie omijam, mam listę takich, które chciałabym przepracować.

Idąc za ciosem tego wpisu postanowiłam przypomnieć sobie wszystkie serie, po które chciałabym (W KOŃCU) sięgnąć.

  

Akademia wampirów, Richelle Mead
1. Akademia wampirów
2. W szponach mrozu
3. Pocałunek cienia
4. Przysięga krwi
5. W mocy ducha
6. Ostatnie poświęcenie

Powieści z Herkulesem Poirotem, Agatha Christie
ponad 30 książek Christie

Seria niefortunnych zdarzeń, Lemony Snicket (Daniel Handler)
1. Przykry początek (The Bad Beginning)
2. Gabinet gadów (The Reptile Room)
3. Ogromne okno (The Wide Window)
4. Tartak tortur (The Miserable Mill)
5. Akademia antypatii (The Austere Academy)
6. Winda widmo (The Ersatz Elevator)
7. Wredna wioska (The Vile Village)
8. Szkodliwy szpital (The Hostile Hospital)
9. Krwiożerczy karnawał (The Carnivorous Carnival)
10. Zjezdne zbocze (The Slippery Slope)
11. Groźna grota (The Grim Grotto)
12. Przedostatnia pułapka (The Penultimate Peril)
13. Koniec Końców (The End)

Tak się ładnie składa, że trzy zagraniczne serie, o których intensywnie myślę, to jedna rzecz dla dzieci, jedna dla młodzieży i jedna dla dorosłych. Przy Serii niefortunnych zdarzeń dopisałam angielskie tytuły, ponieważ te książki chcę przeczytać w oryginale - nie ma chyba lepszej rzeczy do szlifowania języka jak porywająca lektura. Do książek Richelle Mead przekonał mnie film Akademia wampirów - ot, po prostu. A dlaczego  Herkules? Ojej, czy muszę to w ogóle tłumaczyć?

  

Odrodzone królestwo, Elżbieta Cherezińska
1. Korona śniegu i krwi
2. Niewidzialna korona

Lipowo, Katarzyna Puzyńska
1. Motylek
2. Więcej czerwieni
3. Trzydziesta pierwsza
4. Z jednym wyjątkiem
5. Utopce
6. Łaskun

Pan Lodowego Ogrodu, Jarosław Grzędowicz
Tomy I-IV (bez osobnych tytułów)

Korona śniegu i krwi stoi na mojej półce od tak dawna, że wstyd pisać cokolwiek więcej. Nie czytać Katarzyny Puzyńskiej to już prawie grzech śmiertelny, a Pana Lodowego Ogrodu polecało mi już tyle osób, że głowa mała! Trochę historii, odrobina krwi, dużo dobrej fantastyki - tak, znów każda z serii ma do zaoferowania coś niezwykłego. I znów biję się w piersi i żałuję, żałuję, bardzo żałuję.

Czy to koniec? Jasne, że nie! Kiedyś powinien przyjść czas na Niezgodną autorstwa Roth, na pełne odświeżenie przygód Holmesa (którego nie umieszczam ani na liście serii do dokończenia, ani na liście serii, po które muszę sięgnąć po raz pierwszy, bo znajduje się on gdzieś w połowie), na wakacyjne czytanie Pretty Little Lies i serii o Sooki Stackhouse. Ale to kiedyś, kiedyś. Nie wszystko na raz!

A po jakie cykle Wy chcielibyście (W KOŃCU) sięgnąć?

13 komentarzy:

  1. Ja nie mogę się doczekać, aż sięgnę po Więźnia Labiryntu! ;)

    Pozdrawiam serdecznie!
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie od dawna kusi seria Pretty little lies, ale trochę przeraża mnie ilość tomów, z których się składa...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja swoje serce w większości oddałam trylogiom i jest ich tyle, że nie starczyłoby miejsca, aby wszystkie wymienić ;)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  4. I ja planuję w tym roku w końcu przeczytać całą serię Akademii Wampirów ;)


    Pozdrawiam cieplutko,
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama chciałabym kiedyś sięgnąć po Akademię Wampirów i Cherezińską. A "Pan lodowego ogrodu" już czeka na mnie na półce - przynajmniej pierwsza część :)
    Koniecznie sięgnij po "Drogę Królów", a nie powinnaś być rozczarowana.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pan Lodowego Ogrodu to cykl, który już od dawna za mną chodzi. Tyle osób mi go zachwalało, że nie zliczę. Póki co pozostałam tylko na Grzędowicz-owych opowiadaniach, które są rewelacyjne (mówi to osoba, która nie przepada za opowiadaniami).

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również mam w planach Akademię Wampirów i książki Puzyńskiej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś też będę musiała stworzyć taką listę. ;) Serię niefortunnych zdarzeń zaczęłam, przyjemna książka, ciekawie napisana. Powieści z Herkulesem kocham, jest najlepszym detektywem Christie. :) Powodzenia w wykonaniu planów. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. "Seria niefortunnych zdarzeń" prawie ją kończę i gorąco polecam. "Akademia wampirów" ochhh kochałam ją ale później robi się za bardzo mdła.
    Pozdrawiam
    rozenksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Przede mną mnóstwo cykli/serii, które chciałabym przeczytać... Z tych, które pokazałaś, kusi mnie twórczość Puzyńskiej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Plany mocno rozbudowane. Od Poirota zdecydowanie wolę pannę Marple. Może i ja przejrzę swoje serie. Mam ich trochę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Doczytać wreszcie Grę o tron oraz Wiedźmina... marzę!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...