niedziela, 10 stycznia 2016

#bookish: 7 KSIĄŻKOWYCH SERII, KTÓRE ZACZĘŁAM CZYTAĆ (I CZYTAM NADAL)

Omijam serie jak mogę, ale nie zawsze się udaje. Cykle i serie książkowe często niosą za sobą ogromny ładunek emocjonalny, czytelnicze przywiązanie, z którego trudno się później wyleczyć. Gdy jakiś cykl zaczynam - dążę do zakończenia z całych sił, ale...cóż, to także nie zawsze się udaje. Z różnych powodów: lenistwa, zagapienia się, nadmiaru innych książek...

Zainspirowana tym postem Agi z czytambolubie.com oraz tym wpisem Karoliny z tanayahczyta.wordpress.com postanowiłam przypomnieć sobie wszystkie serie, które rozpoczęłam, a których nie udało mi się skończyć.

Punkty pogrubione to pozycje przeczytane.

  

  


Kuzynki, Andrzej Pilipiuk
1. Kuzynki
2. Księżniczka
3. Dziedziczki
4. Zaginiona

Cztery żywioły Saszy Załuskiej, Katarzyna Bonda
1. Pochłaniacz
2. Okularnik
3. Lampiony
4. Czerwony pająk

Kurt Wallander, Henning Mankell
1. Morderca bez twarzy
2. Psy z Rygi
3. Biała lwica
4. Mężczyzna, który się uśmiechał
5. Fałszywy trop
6. Piąta kobieta
7. O krok
8. Zapora
9. Niespokojny człowiek
10. Ręka
11. zbiór opowiadań Piramida
12. Zanim nadejdzie mróz (tu główną bohaterką jest córka komisarza)

Joanna Chyłka, Remigiusz Mróz
1. Kasacja
2. Zaginięcie
3. Rewizja

Kroniki Drugiego Kręgu, Ewa Białołęcka
1. Tkacz iluzji
2. Naznaczeni błękitem
3. Kamień na szczycie
4. Piołun i miód
5. Czas złych baśni

Matt Hidalf, Christophe Mauri
1. Błyskawica Widmo
2. Klątwa Cierni
3. Bitwa o świcie
4. Ostatnia rozgrywka

Świat Dysku, Terry Pratchett
1. Kolor magii
2. Blask fantastyczny - jestem w trakcie lektury
3. Równoumagicznienie
4. Mort
5. Czarodzicielstwo
6. Trzy wiedźmy
7. Piramidy
8. Straż! Straż!
9. Eryk
10. Ruchome obrazki
11. Kosiarz
12. Wyprawa czarownic
13. Pomniejsze bóstwa
14. Panowie i damy
15. Zbrojni
16. Muzyka duszy
17. Ciekawe czasy
18. Maskarada
19. Na glinianych nogach
20. Wiedźmikołaj
21. Bogowie, honor, Ankh-Morpork
22. Ostatni kontynent
23. Carpe Jugulum
24. Piąty elefant
25. Prawda
26. Złodziej czasu
27. Ostatni bohater
28. Zadziwiający Maurycy i jego edukowane gryzonie
29. Straż nocna
30. Wolni Ciut Ludzie
31. Potworny regiment
32. Kapelusz pełen nieba
33. Piekło pocztowe
34. Łups!
35. Zimistrz
36. Świat finansjery
37. Niewidoczni Akademicy
38. W północ się odzieję
39. Niuch
40. Para w ruch


Nie jest tego dużo. Odrzuciłam całkowicie rzeczy, których nie chcę kontynuować. Te książki, o których sobie nie przypomniałam, najwidoczniej nie były aż tak dobre, by je czytać. W tej chwili skupiam się na Świecie Dysku Pratchetta, po który świeżo sięgnęłam, więc nie mam tu żadnych wyrzutów sumienia. Na swoje przeczytanie najdłużej czekają Białołęcka i Pilipiuk.

Co teraz? Cóż, teraz trzeba po prostu...czytać! A dla przypomnienia złożę listę serii, po które chciałabym sięgnąć oraz tych, które przeczytałam w całości, uwielbiam i do których chcę wrócić. Dobry plan?

No i jakie serie Wy męczycie? 

18 komentarzy:

  1. Ja mam z tym niemały problem. Zamiast skupić się na konkretnej serii to zaczynam kilka i nie kończę. Dla przykładu mam za sobą: pierwszy tom Pratchetta, pierwszy tom Pullmana, dwa tomy Goodkinda, pierwszy tom Gry o tron i tak mogłabym jeszcze długo wymieniać. Najgorsze jest to, że im dłużej zwlekam tym bardziej zapominam co było w tamtych początkach serii. Mam nadzieję, że przynajmniej jedną z wymienionych skończę w tym roku (chociaż odpuszczę na razie Pratchetta, bo seria naprawdę mnoga :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Cię. Właśnie dlatego często rezygnuję z czytania danej książki, jeśli jest częścią serii - po prostu nie chcę wchodzić w głębszy temat.

      Usuń
  2. Na pewno sięgnę po serię Bondy, bo w zasadzie jako jedyna trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja sobie postanowiłam, że w tym roku przeczytam co najmniej jedną książkę ze Świata Dysku -- a mam nadzieję, że więcej :D

    Cykl z Chyłką do obowiązkowego nadrobienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym sięgnąć po Kasację, jednak najpierw muszę dokończyć serie, które zaczęłam w ubiegłym roku. Niestety często robię tak, że zaczynam kilka serii na raz i potem nie wiem, którą dokończyć najpierw :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mam kilka zaczętych serii, które czekają na mnie od dłuższego czasu. Niby pierwszy tom mi się podobał, jednak jakoś nie potrafię się zmotywować, żeby sięgnąć po kolejne :/ (są też oczywiście takie, których nie zamierzam kontynuować) Mimo wszystko mam nadzieję, że w tym roku uda mi się w końcu nadrobić kilka serii, bo niektóre książki kurzą się u mnie na półce zdecydowanie za długo :D

    Pozdrawiam :)
    http://mybooktown.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Też przygotowuję podobny post, bo i u mnie nazbierało się sporo takich wyrzutów sumienia... Mam nadzieję, że to zmobilizuje Ciebie i mnie do kontynuowania zaczętych serii (nie wszystkich, bo i ja mam takie niewypały :P)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świat dysku ma aż 40 części :o Są one ściśle ze sobą powiązane i są swoją kontynuacją czy każdy tom opowiada o czymś innym? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy - wszystkie łączy to, że są osadzone w Świecie Dysku. Ale wiele z nich można czytać niezależnie. O, tu jest to dobrze opisane: http://lekturaobowiazkowa.pl/ksiazki/jak-zaczac-czytac-swiat-dysku-poradnik/

      Usuń
  8. Matta Hidalfa da się przejść, nie są jakieś wybitne, ale dla młodszych może być to bardzo dawka magii ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mam w planach zrobić listę niedokończonych serii. Nie wiem, czy opublikuję ją na blogu, ale taka rozpiska na pewno mi się przyda. Szczególnie, że nagminnie zaczynam kilka serii na raz, których później nie mam kiedy skończyć :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Cykl o Kruszewskich znam i lubię, ale odpuściłam sobie "Zaginioną" - już trzecia część była lekko naciągana i boję się, co tam Pilipiuk sklecił po tak długiej przerwie. No i nie spodobała mi się zagrywka z okładkami. ;) "Pochłaniacza" poznałam, mam też "Okularnika", ale że pierwsza część mnie wymęczyła, póki co nie miałam siły po niego sięgnąć - zobaczymy, czy będę dalej poznawała tę opowieść. Za to na pewno będę czytała dalej serię o Chyłce. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ogólnie raczej serii nie czytam, ale akurat jestem świeżo po lekturze "Kasacji" i wiem na pewno, że cykl z Chyłką dokończę :D w planach od jakiegoś czasu mam też Świat Dysku i muszę w końcu się za to zabrać. No i koniecznie doczytać Wiedźmina! Tyle jest tych książek, a tak mało czasu... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja "Wiedźmina" chcę przeczytać PONOWNIE. :D

      Usuń
  12. Osobiście jestem całym sercem za "Kasacją" i jej nastepnymi częściami. "Okularnik" również jest na mojej półce, kupiony w biedronce po promocji, także byc może zacznę od tego tomu ? :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy zaczęcie od tego tomu będzie dobrym pomysłem. Polecam jednak pójście po bożemu. ;)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...