sobota, 12 marca 2016

BOOK TAG: 7 GRZECHÓW GŁÓWNYCH KSIĄŻKOHOLIKA


Tag i banner przywędrowały do mnie z bloga Książka od kuchni.

PYCHA: O jakiej książce mówisz najwięcej, kiedy chcesz zabrzmieć jak bardzo inteligentny czytelnik?
Kiedy chcę zabłysnąć mówię nie o książce, ale o autorze - Józefie Bohdanie Dziekońskim. To polski pisarz epoki romantyzmu, którego utworami zajmowałam się w mojej pracy licencjackiej i o którym piszę w pracy magisterskiej. Nikt go nie zna, nikt o nim nie słyszał, nikt go nie czytał - idealny materiał na inteligenckie monologi.

CHCIWOŚĆ: Jaka jest najtańsza i najdroższa książka na twojej półce.
Najtańsza? Strzelam, że jakieś drobiazgi kupione przez internet, być może moje tomiki z serii Koliber, bo kupowałam je w dużej paczce, która wyniosła mnie bardzo tanio. Poza tym mam kilka tanich wydań lektur z opracowaniem - jedna taka książeczka kosztuje nie więcej niż trzy złote. Najdroższą książką będzie pewnie Szekspir w tłumaczeniu Barańczaka, ale akurat tę pozycję dostałam. I chociaż bardzo mało zapłaciłam za dodatkowe książki Rowling (Baśnie Barda Beedle'a, Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć, Quidditch przez wieki) to wiem, że teraz ich ceny na serwisach aukcyjnych mogą zaskoczyć. 

NIECZYSTOŚĆ: Jakie cechy charakteru uważasz za najbardziej atrakcyjne u bohatera?
Odwaga, empatia, pewność siebie i swoich umiejętności. Odrobina szaleństwa. No, może dwie odrobiny.

ZAZDROŚĆ: Jakie książki najbardziej chciałabyś dostać jako prezent?
Ha! Mam całą listę. A nawet kilka. Dziś będą to przede wszystkim te książki o Kurcie Wallanderze, których nie mam na półce, poza tym nie pogardziłabym nowościami polskich autorów. No i klasycznie - anglojęzyczne, kolekcjonerskie wydanie Pottera. 

OBŻARSTWO: Jaką książkę możesz pożerać cały czas?
Jestem wierną i oddaną fanką Pottera, więc regularnie wracam do tej serii. Poza tym - poezja Szymborskiej, szczególnie tom Tutaj.

GNIEW: Z jakim autorem masz relacje love/hate? (Jednocześnie kochasz i nienawidzisz.)
Katarzyna Bonda - kocham za szczegółowość, za formę tworzenia historii, za bogactwo wątków w powieści. I za to samo nienawidzę. 

LENISTWO: Czytanie jakiej książki zaniedbałaś właśnie przez lenistwo?
Chyba muszę tu wpisać serie dla młodzieży, którymi bardzo się ekscytuję, choć nigdy po nie nie sięgnęłam: Niezgodna (Veronica Roth), Akademia wampirów (Richelle Mead), Więzień labiryntu (James Dashner).

Nominuję:
wszystkich zainteresowanych tagiem blogerów!

6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy tag ! :)
    Zapraszam w wolnej chwili do mnie na konkurs. Do wygrania fenomenalna książka "Raven" Sylvain Reynard! która ma swoją premierę już niebawem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny tag, muszę przeczytać jakąś książkę Katarzyny Bondy, skoro wywołuje tak skrajne emocje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny tag :) Co do pychy - haha, sprytne :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam takie same odczucia co do Bondy :) kocham i nienawidzę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Co do lenistwa chyba nie masz czego żałować :D ważniejsze są te bardziej inteligentne książki, a nie młodziezówki. Fajny ten tag! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tez chcę Pottera po angielsku. I lubię Wallandera. Miło się czyta Twoje teksty i widzę, że mamy trochę wspólnego, więc jeszcze nie raz tu zajrzę.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...