sobota, 5 marca 2016

BOOK TAG: POGADUCHY U AGUCHY

Banner autorstwa Kasi

Mówcie co chcecie, ale Facebook łączy ludzi. Pół roku temu kilkunastu blogerów i miłośników książkowych stworzyło swoje miejsce w sieci, grupę POGADUCHY U AGUCHY. Zaprosili do niej swoich znajomych, zaufanych książkoholików, przesyłali informację dalej, tworząc zwartą i pełną energii zgraję. Jesteśmy tam dla siebie nawzajem. Piszemy o książkach, o rzeczach, którymi się interesujemy, o naszym życiu, problemach i radościach. Wymieniamy się sposobami na książkowego kaca i zwykły ból głowy; wspieramy i motywujemy. Aby uczcić rocznicę stworzyliśmy TAG, inspirując się nazwami naszych blogów i profili społecznościowych. Zapraszam!

  

Leon Zabookowiec – powieść z wyrazistym/ekscentrycznym bohaterem, który zapadł ci w pamięć

House of Cards, Michael Dobbs. Czy można przegapić Francisa? Nie. Czy można o nim zapomnieć? Nie. Czy należy się go bać? Stanowczo tak!

Kociara – powieść z bohaterem, który chadza własnymi ścieżkami, nie słucha innych

Sherlock Holmes z powieści i opowiadań sir Arthura Conan Doyle'a to chyba idealny przykład na bohatera, który zawsze idzie pod prąd. Uwielbiam!

Matka Puchatka – książka, w której matka odgrywa ważną rolę

Magonia, Maria Dahvana Headley. Gdzieś obok głównego wątku toczy się wątek matek - bo nie o jednej jest mowa. Myślę, że są one ukazane dość znacząco.

  

Wśród Pocztówek – książka z motywem podróży

Tomek w krainie kangurów, Alfred Szklarski. To pierwszy tom całego cyklu opowiadającego o podróżach i przygodach Tomka, mojej pierwszej książkowej miłości. Cudo! Nie mogę się doczekać, kiedy powrócę do tej książki. A powrócę na pewno.

Zaczytany glonek – książka z motywem przyrodniczym, ulubiony element przyrody w literaturze

Jurassic Park, Michael Crichton. Czy jeśli powiem, że moim ulubionym motywem przyrodniczym są zmartwychwstałe dinozaury, to okaże się, że jest ze mną coś nie tak? Ale, sami powiedzcie, jak można nie kochać dinozaurów?

Recenzje przy kawie – książka z motywem jedzenia

Wyklęci, Olga Haber. Miał być thriller, a skończyło się na ciągłym przeżuwaniu. Nie jestem fanką i raczej nie polecam.

  

Książkowy wolontariat – książka z motywem niesienia pomocy innym

Amazonia, James Rollins. Naciągam tę kategorię, ale od chęci niesienia pomocy zaczyna się ta krwawa, trzymająca w napięciu książka. Motyw dobrze znany - grupa ludzi chce pomóc zaginionej w amazońskiej dżungli ekspedycji naukowej...

Bukowe opowieści – książka z motywem książki

Gwiazd naszych wina, John Green. Hazel czyta książkę, wciąż jedną, wciąż tą samą. A co dalej z tego wynika - wszyscy wiedzą. A jeśli nie wiedzą, to ja nie wiem, co tu robią. Czytać Greena!

Recenzje Wojtka – książka z wątkiem muzycznym

Myślałam o tym punkcie. Myślałam intensywnie. I...nic. Niestety, ale w ogóle nie zwracam uwagi na wątki muzyczne w książkach. Wstyd!

Świat fantasy – książka z wątkiem fantastycznym

Trollhunters. Łowcy trolli, Guillermo del Toro i Daniel Kraus. Ponieważ pod łóżkiem i w szafie może kryć się wiele zaskakujących rzeczy, a pod kołdrą wcale nie jest bezpiecznie.

  

97books – książka z liczbą w tytule

450 stron, Patrycja Gryciuk. Sama książka nie ma tylu stron, ale wciąga, wzrusza, zaciekawia. Spędziłam z nią świetną noc.

Tanayah czyta – książka, w której akcja dzieje się w bibliotece

Imię róży, Umberto Eco. Nie wyobrażam sobie, żeby umieścić tutaj inny tytuł. Jeśli biblioteka, to tylko Eco. Jeśli tajemnica w bibliotece, to Eco podwójnie. 

Isabel Czyta – książka słodka jak cukierki

Najwyraźniej nie czytam słodkich książek, ponieważ... Znów nie potrafię wymyślić tytułu, który pasowałby do tej kategorii. Może mi coś polecicie?

Kitty Candy – powieść ze zwierzakiem

Ogień i woda, Victoria Scott. Wspominałam już niejednokrotnie, że porównanie do Igrzysk śmierci i Pokemonów może jest zaskakujące, ale trafia w punkt. Polecam! No bo, przyznać się, czy ktoś nie lubi Pokemonów?

   

Książkowy świat Niki – książka, której akcja rozgrywa się w innym świecie

Kolor magii, Terry Pratchett. Świat Dysku to przestrzeń, której nie da się podrobić, nie da się jej przegapić, nie można o niej zapomnieć. Wciąż mnie zaskakuje.

Imperium Książkomaniaczki – książka z monarchią

Królowa Tearlingu, Erika Johansen. To jedna z tych powieści, które połknęłam w całości. Na końcu byłam zrozpaczona tylko jednym - że muszę czekać na kolejny tom!

Książko, miłości moja – powieść, którą kochasz

Harry Potter, J.K. Rowling. Nie jedna, ale siedem książek. Always.

   

Blask książek – powieść, która rozjaśni każdy smutny dzień

Tajemnica domu Helclów, Maryla Szymiczkowa. Tak, wiem. Mój wybór może być zaskakujący. Ale tak świetnego, ironicznego i lekkiego humoru nie doświadczyłam dawno.

Modna książka – powieść, którą wszyscy znają, bo jest na topie

Pochłaniacz, Katarzyna Bonda. Bondę czyta mi się powoli, ale czyta się dobrze. Nie ma chyba nikogo, kto by o niej nie słyszał. W końcu to królowa polskiego kryminału!

Książka od kuchni – książka, która pokazuje jakąś dziedzinę życia od zaplecza

Morderca bez twarzy, Henning Mankell. Lubię u Mankella to, że daje się wygadać swojemu bohaterowi, Wallanderowi. Czytelnik ma szansę poznać nie tylko aktualną sprawę kryminalną, ale też życie prywatne Kurta, jego przeżycia, myśli, jego opinie o współczesnym świecie. Cudo.

   

Krzywe Recenzje – książka kiepsko napisana, przy której się męczyłeś

Maszynopis z Kawonu, Tomasz Kowalczyk. Och, dajcie spokój. Nawet nie chce mi się tego komentować. 

Nowe horyzonty – książka, która zmieniła Twój światopogląd

Rok 1984, George Orwell. Czytałam tę powieść dość wcześnie i zrobiła mi dużo krzywdy. Takiej dobrej, którą zapamiętuje się na całe życie.

Po Książkach Mam Kaca – książka, po której miałeś kaca książkowego

Tease, Amanda Maciel. Nadal jestem zdania, że każdy człowiek przeżywający wiek dojrzewania powinien sięgnąć po tę książkę, przeczytać ją. Jest wstrząsająca, ale wolna od jednoznacznych sądów. Daje do myślenia.

   

Sebastian Czyta – książka, przez którą zarywałeś nockę

Przeżyć. Droga dziewczyny z Korei Północnej ku wolności, Maryanne Vollers i Yeonmi Park. Zarwałam dzień, zarwałam nockę, popłakałam sobie nad tą książką, długo o niej myślałam. Porażająca relacja.

Blue Kuba Books – ulubiona książka z elementem koloru niebieskiego

Światło, którego nie widać, Anthony Doerr. Ta okładka przyciąga oko, a treść przyciąga człowieka. Jedna z najlepszych książek jakie kiedykolwiek czytałam.

Magia książek – książka z okładką, która oczarowała cię od pierwszego zobaczenia

Piętnaście pierwszych żywotów Harry'ego Augusta, Claire North. Tak, dokładnie tak. To jedna z książek, które kupuje się tylko dla okładki. I to jedna z książek, które w środku okazują się równie czarujące. 

   

Waniliowe Czytadła - książka, która pięknie "pachniała"

Pachnidło. Historia pewnego mordercy, Patrick Süskind. Naprawdę, czy można wpisać tu jakiś inny tytuł?

Viktolandia – ulubiona powieść z dzieciństwa

Pollyanna, Eleanor H. Porter. Ile dobrych wspomnień zmalowała mi lektura Pollyanny! Jedna z bardziej uroczych, pozytywnych książek mojego dzieciństwa. Nadal mam ją na półce i nigdy się z nią nie rozstanę.

Books Culture – ulubiony klasyk literatury

Duma i uprzedzenie, Jane Austen. Typowo, prawda? Ale uparcie nic innego nie przychodziło mi do głowy, bo... skoro klasyka to tylko Austen.

    

Moje spojrzenie na kulturę – ulubiona ekranizacja książki

Marsjanin, Andy Weir. Najbardziej bawi mnie to, że Marsjanin wygrał Złotego Globa w kategorii "najlepsza komedia lub musical". Poza tym siedem nominacji do Oscarów. Nic dodać, nic ująć.

As Kier – szczęśliwy traf, książka, która nie zapowiadała się dobrze, a okazała się przyjemną lekturą

Cham, Eliza Orzeszkowa. Ktoś spojrzy na nazwisko i powie, że nuda. A ja mówię: wcale nie! Nie mogłam się oderwać!

Subiektywne recenzje – książka, o której masz odmienne zdanie niż inni

Rogi, Joe Hill. Spotkałam się z opinią, że to dziwaczna i bardzo niejednolita książka. Racja. Ale jednocześnie to książka całkiem niezła.


MajkaBloguje – ulubiony blog książkowy


Zakątek Czytelnika – najlepsze miejsce do czytania

Łóżko! Łóżko! Łóżko! Wygodne poduszki, kołdra, kocyk, herbatka, ciacho. 

Książkowy świat – pokaż swoją biblioteczkę

Dwa zdjęcia powyżej to większa część moich zbiorów. Kilka stert mam na parapetach, jeden pokaźny stosik w mieszkaniu studenckim. Książki, książki wszędzie!

4 komentarze:

  1. Boże, "Cham" był genialną lekturą! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześwietny tag! z przyjemnością go czytałam <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś próbowałam zrobić cały TAG, ale nie dałam rady i u mnie pojawi się w dwóch częściach. ;) Leniwiec ze mnie wyszedł. :P
    Duma i uprzedzenie <3 Kocham też jej ekranizację z 1995 :D

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnogość opinii i świetne zdjęcia biblioteczki sprawiły, że bardzo przyjemnie mi się czytało ten tag. :) Świetny pomysł z tą grupą.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...