czwartek, 19 maja 2016

Dzień Matki z Matrasem - KONKURS!


Razem z Matrasem oraz innymi blogerami zapraszam do wzięcia udziału w konkursie Dzień Matki z Matrasem. Każdy z blogerów biorących udział w akcji jest ambasadorem innej kategorii. Moją jest fantastyka. Jaka mama występująca w książkach z tej kategorii jest mi bliska?




Jeśli mam wskazać na książkową mamę, która najmocniej zapadła mi w pamięć, wybór jest oczywisty: Molly Weasley. Postać z serii o Harrym Potterze. Czarownica czystej krwi, żona Artura Weasley'a i matka siedmiorga dzieci. Na początku wszystko wskazuje na to, że jest po prostu jedną z tych przemiłych kobiet, które zajmują się domem i gromadką charakternych chłopców. Myli się jednak ten, kto uważa, że na tym kończy się jej rola.

Molly przypomina mi dwie kobiety, które pełnią bardzo ważne role w moim życiu. Jest ciepłą, doskonale znającą swoją rodzinę matką, która nie przyjmuje do wiadomości odmowy, gdy chodzi o dokładkę obiadu, a w sprawach dużej wagi jest oddana, wierna i otwarta. To przecież ona mówi Harry'emu, w jaki sposób dostać się na Peron 9 i 3/4, ona troszczy się o prezenty i o to, by wszyscy mieli w domu swoje miejsce. W swojej opiekuńczości przypomina mi moją babcię, mamę mamy.

Jest jednak druga strona. Molly Weasley to czarownica z krwi i kości, znająca do perfekcji nie tylko czary pomagające w utrzymaniu domu, ale też zaawansowane zaklęcia. Zasila szeregi Zakonu Feniksa, stowarzyszenia walczącego z czarną magią, a w końcu to właśnie ona pokonuje jedną z najbardziej mrocznych i skrzywionych bohaterek powieści. Jest silna i waleczna - niezależnie od tego, czy chodzi o utemperowanie swoich synów, czy stawienie czoła śmierci. Przypomina mi moją mamę.



Konkurs rozpoczyna się 19 maja 2016 o godzinie 14.00, a kończy 25 maja 2016 o 20.00. Organizatorem jest Matras S.A. Nagroda to 4 kupony rabatowe 33% do wykorzystania w księgarni internetowej na daną kategorię. Pełen regulamin konkursu znajdziesz TUTAJ.

Jeśli chcesz wygrać rabat na wybraną kategorię, odpowiedz na pytanie konkursowe pod postem na blogu, który jest jej ambasadorem. Odpowiedź nie musi być powiązana z kategorią, ale pamiętaj, że zostawiając komentarz na blogu ambasadora, walczysz o rabat w kategorii, którą się opiekuje.

Pytanie konkursowe to: Jaką postać literacką przypomina Twoja mama?

Chcesz wygrać rabat na kategorię fantastyka? Odpowiedz pod tym postem!

POZOSTAŁE BLOGI BIORĄCE UDZIAŁ W AKCJI:

BIOGRAFIA: ArtMagda
LITERATURA PIĘKNA POLSKA: Przeczytanki
LITERATURA PIĘKNA OBCA: Recenzje Wojtka
KSIĄŻKI MŁODZIEŻOWE: Blask Książek
SENSACJA: Chaos Cupcake

Koniecznie zajrzyjcie na stronę wydarzenia. Już nie mogę się doczekać Waszych odpowiedzi! Trzymam kciuki!

4 komentarze:

  1. Moja mama przypomina mi Jocelyn Fray z serii Cassandry Clare "Dary Anioła", która za wszelką cenę chce uchronić swoją córkę przed swoją przeszłością, przed tym, kim jest. Moja mama chce nas (7 osóbek) uchronić przed życiem w biedzie, przed chorobami, przed brakiem wykształcenia. Przypomina mi też charakterem zwiadowcę Halta z serii "Zwiadowcy" autorstwa Johna Flanagana. Jest z pozoru ponury, nietowarzyski, ale w głębi serca to człowiek, który potrafi się wzruszyć wspominając swego ucznia. Człowiek, który jest gotów wyzbyć się wysokiego statusu jaki miał u króla, by ratować swojego ucznia porwanego przez brutalnych Skandian. Taka jest właśnie moja mama :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama to kilka osób w jednym. Potrafi być odpowiedzialna jak Tom w ostatniej części "Ostatnia spowiedź", jest kochająca jak Molly z "Harry'ego Pottera", jest również szalona jak Szalony kapelusznik z "Alicji w krainie czarów", robi wszystko po swojemu jak Wiktora z"Ja, diablica". Mogę wymieniać dalej. Ale moja mama nie jest postacią z książki jest po prostu moją mamą. Jest wspaniała jak wszystkie książki tego świata! 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja mama przypomina Grace Shepherd. Kobietę, którą będąc najmłodszą i jednocześnie najnormalniejszą z sióstr, próbuje wychować swoją trójkę dzieci jak najzwyczajniej, nie obrażając przy tym zasad wymaganych przez babcię i starsze ciotki. Pociesza Cię, gdy mówią, że Twoja kuzynka jest lepsza i pokazuje co w Tobie jest wyjątkowego. Potrafi poświęcić własną reputację i postawić się atakującym ją osobą. Możesz przyjść do niej ze wszystkim, pośmiać się z nią i mieć wspólne rytuały. A ja się dziwię, czemu tak bardzo polubiłam "Trylogię czasu" xD Jak widać to nie tylko zasługa pięknych okładek :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję! Miło mi poinformować, że wszystkie trzy zgłoszenia wygrywają zniżki na zakupy w księgarni. Przypominam, że aby otrzymać kod, musicie skontaktować się z księgarnią Matras za pomocą serwisu Facebook - prześlijcie dane osobowe wraz z adresem e-mail. :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...