piątek, 22 lipca 2016

ZACZNIJ OD DZIŚ, Patel Meera Lee







Tytuł: Zacznij od dziś. Poznaj siebie (Start Where You Are)
Autor: Patel Meera Lee
Data I wyd.: 2015 (PL: 2016)
Wydawnictwo: Muza
Ilość stron: 128

Cztery słowa: rozmowa z samym sobą





Nie wierzę w poradniki. Być może to mój problem, ale zawsze miałam trudności z zaufaniem specjalistom, których nie znam - a zazwyczaj autorzy poradników pozostają w jakiejś mętnej, niesprecyzowanej rzeczywistości. Poza tym, bądźmy szczerzy, kto ma dość motywacji, żeby samemu zmieniać siebie na podstawie słów nieznajomych? Zacznij od dziś to tytuł, którzy brzmi niezwykle dumnie. Jego zawartość? Ha! Zachwyca.

Pozycja ta to dziennik, który inspiruje, pomaga odkrywać samego siebie. Patel Meera Lee wykorzystuje literackie, nastrojowe i motywacyjne cytaty oraz proponuje zadania, dzięki którym czytelnik ma poznać własne emocje oraz uczucia. Jak rozwiązać codzienne problemy? Co jest dla mnie najważniejsze? Jakie wartości chcę pielęgnować? Jaki jest mój cel? Czego się boję? Jak mogę pokonać strach? Zacznij od dziś to przewodnik. Jego celem nie jest wskazanie rozwiązań, ale zmotywowanie czytelnika do poświęcenia czasu...samemu sobie.

Przyjechałam do domu, zgarnęłam paczki, zaczęłam je otwierać. I, nagle, z jednej z nich wypadła ta pozycja. Zaczarowała mnie. Nie przesadzam, naprawdę tak było. Faktura papieru, grube kartki, przyjemna okładka... Kiedy otworzyłam, czar zadziałał jeszcze intensywniej - okazało się, że w środku zawarte są przepiękne, ilustrowane cytaty tworzone metodą hand letteringu. To książka z gatunku kreatywnych, przeznaczonych do uzupełniania. Tym razem jednak każde zadanie ma na celu zajrzenie wgłąb siebie - aby zastanowić się nad swoimi celami, stworzyć listę planów, przelać na papier największy strach, żal; w końcu - poradzić sobie z niepowodzeniami. Każde rozwarcie książki to dwie strony - na jednej znajduje się cytat pisany w oryginale po angielsku, z niewielką notatką na dole strony, która zawiera polskie tłumaczenie. Druga strona to zadanie - często polecenie, pytanie i miejsce do samodzielnego stworzenia notatki, czasem tabela, wykreślanka, ilustracja do uzupełnienia. Tu nie rysujemy, tu nie mażemy. Zapisujemy, notujemy, przelewamy na papier rzeczy, o których dotychczas myśleliśmy... Albo które zupełnie ignorowaliśmy.

Nie jestem zaskoczona, ponieważ to oczywiste, że zapisanie pewnych planów, spostrzeżeń, wniosków sprawia, że zaczynamy sobie zdawać z nich sprawę. To, co pozostaje jedynie w myślach, w głowie, jest niesprecyzowane i szybko ucieka. Z ciekawością i zaangażowaniem zaczęłam uzupełniać tę pozycję. Nie na siłę, nie regularnie - ale wracam do niej w wolnej chwili i...myślę. Myślę o sobie, o tym, co chcę z sobą zrobić, co chcę osiągnąć, czego potrzebuję. Zauważyłam kilka rzeczy, które wcześniej mi umykały. Spędzając czas z tą książką - spędzam go z samą sobą. Poświęcam uwagę najważniejszej osobie w moim życiu - sobie. Analizuję myśli, emocje, plany kogoś, od kogo zależy wszystko, co mam... Ta książka to poważne spojrzenie na samego siebie.

Zacznij od dziś przyciąga uwagę. Jest kolorową, ładnie wykonaną pozycją, przyjemnie trzyma się ją w dłoniach. Jej kartkowanie daje dużo satysfakcji, cytaty przykuwają wzrok. Nie pokażę swojej zawartości, bo za dużo zadań już wykonałam, ale polecam, sprawdźcie te zdjęcia. Jeśli macie okazję - weźcie książkę do ręki. Jest lekka, niewielka, a sprawia wiele radości. Zmiany? Zacznijcie już dziś!


KSIĄŻKĘ PRZECZYTAŁAM DZIĘKI WYDAWNICTWU MUZA
Więcej o książce na stronie muza.com.pl

2 komentarze:

  1. Motywacja do zmian zawsze jest mile widziana. Ale czy to książka dla mnie? Nie wiem, szczerze mówiąc.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za to uwielbiam poradniki wszelkiego kalibru - chętnie je czytam, chociaż przyznam, że gorzej mi wychodzi wcielanie w życie wskazówek. Także i ten bym przygarnęła ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...