czwartek, 13 października 2016

#bookish: 10 KSIĄŻKOWYCH BOHATERÓW, Z KTÓRYMI CHCIAŁABYM PÓJŚĆ NA KAWĘ

pexels.com


Kawa? Pasuje na poranek i popołudnie; od biedy można skusić się na nią w nocy, zwłaszcza wtedy, gdy czas nagli, a ilość stron (w notatkach) się nie zmniejsza. Lubię kawę czarną, mocną, gorzką – ale bywają takie dni, kiedy jedyną słuszną decyzją jest biała i słodka. W kawiarniach zamawiam te wszystkie zabawne kawy z syropami, bitą śmietaną i setką dodatków. Jeśli może być coś lepszego niż mała kawa, będzie to… większa kawa – w interesującym towarzystwie. Jakim? Sprawdźmy!



  


Madame Ryżkowa (Księga wieszczb, Erika Swyler)

Nadal pozostaję pod wrażeniem Księgi wieszczb, dlatego bardzo chciałabym spędzić nieco czasu z cyrkową tarocistką. To postać bardzo zasadnicza, potrafiąca wykłócać się o swoje zdanie – a jednocześnie posiada niezwykle rozwiniętą intuicję, czyta znaki. Mam dziwne wrażenie, że zamiast kawy musiałabym zaproponować jej herbatę. A jeszcze bardziej prawdopodobne jest to, że nie ja proponowałabym napój, ale Ryżkowa – w jej cyrkowym, obwieszonym tkaninami wozie.

Sherlock Holmes (opowiadania sir Arthura Conana Doyle'a)

To nie byłoby normalne spotkanie. Jestem pewna, że tête-à-tête z Sherlockiem byłoby możliwe tylko wtedy, gdybym miała dla niego jakąś wyjątkowo interesującą sprawę kryminalną lub w przypadku bycia istotnym dla niego świadkiem. Jednak - czy Sherlock Holmes w ogóle potrzebuje świadka zbrodni, żeby zacząć swoją pracę? Podejrzewam, że kawa z Sherlockiem skończyłaby się kawą na ścianie i rozbitą filiżanką…

John Watson (opowiadania sir Arthura Conana Doyle'a)

Lepiej więc spróbować z Watsonem. I, znów, wydaje mi się, że spotkanie przy kawie byłoby rozmową nad herbatą. Dałabym mu… mówić. Wszak czasem jedyne, czego chcemy, to poznać interesującą historię… Lub dwie. Ile tylko chciałby powiedzieć! Mam wrażenie, że mogłabym zdobyć jego serce dobrym sernikiem. A może szarlotką?

Ronald Weasley (seria o Harrym Potterze, J. K. Rowling)

Najpierw porządny obiad – czterodaniowy, a co! Później kawa i dużo ciastek. Pogadałabym o quidditchu, pomarudziła na Ślizgonów (można ich znaleźć wszędzie), sprzedała kilka najnowszych dowcipów. Wierzę, że mogłabym się z Ronem całkiem nieźle dogadać. Poza tym… lubię rudych!

Matylda Wormwood (Matylda, Roald Dahl)

Kawa, ciastko i książka. Wyobrażam sobie, że po krótkiej rozmowie o ostatnio przeczytanych pozycjach… zaczęłybyśmy czytać. To spotkanie przy kawie musiałoby więc odbyć się w jakimś przyjemnym, intymnym miejscu, koniecznie z dwoma wygodnymi fotelami. Matylda na pewno doskonale rozumiałaby moją potrzebę dobrnięcia do końca rozdziału.


   


Śmierć (cykl Świat Dysku, Terry Pratchett)

Ryzykowne, ale nie mogę się powstrzymać. Śmierć na pewno byłby lakoniczny jak zawsze, ale ja po prostu muszę mu powiedzieć, że jestem fanką i trzymam kciuki za rozwój działalności. Może nauczyłby mnie grać w karty? Śmierć na pewno jest mistrzem jeśli chodzi o hazard. Sądzę, że nie skończyłoby się na klasycznej czarnej. Wręcz przeciwnie – jakaś modna, wegańska kawa brzmi całkiem smacznie.

Lele Pons (Szkoła przetrwania, Lele Pons i Melissa de la Cruz)

Z Lele jest bardzo interesująca sprawa – bo jednocześnie jest i nie jest postacią z książki. Lele to autorka jednego z najpopularniejszych profilów na portalu Vine, która na podstawie swoich filmików stworzyła książkę – główna bohaterka nosi jej imię. Niezależnie od tych szczegółów wierzę, że spotkanie z Lele byłoby czymś ekstremalnie zabawnym. Gdzie? W najpopularniejszej, sieciowej kawiarni w mieście. Co pijemy? Hit dnia!

Ian Malcolm (Park Jurajski, Michael Crichton)

Widzę to tak: siedzimy w jego gabinecie (wokół chaos), pijemy okropną kawę z automatu. Ian tłumaczy mi, że wszechświat ma czy też nie ma krańca (zawsze się w tym gubię). Kawa smakuje jak papier, metal i przemielony piach, ale daje kopa. Uprzejmie nie będę pytać o dinozaury. A przynajmniej się postaram.

Mark Watney (Marsjanin, Andy Weir)

Nie, wcale nie chciałabym słuchać jego historii o podbijaniu Marsa. Wręcz przeciwnie – chciałabym się dowiedzieć, jak układa się mu życie na Ziemi i czy nie jest… za nudno. Mark jest znany z doskonałego dowcipu, więc wróżę sobie doskonałą zabawę (i obowiązkowe selfie!). Razem ponarzekalibyśmy na prawo jak z kosmosu. W prezencie koniecznie wręczyłabym Markowi ziemniaki uprawiane w mojej rodzinnej wsi. Wierzę, że doceniłby żart.

Jurko Bohun (Ogniem i mieczem, Henryk Sienkiewicz)

To nie byłaby zwykła kawa, to nie byłby spokojny wieczór. Nigdy nie piłam kawy z dodatkiem, ale wiem, że herbata z rumem razi prądem, więc ufam, że kawa zrobiłaby równie wiele dobrego. Czy skończyłoby się prawdziwym ogniem i małą bitwą? Trzymam za to kciuki. A jeśli nie, to chciałabym chociaż usłyszeć na żywo dumkę. Niechby nawet była kierowana do innej kobiety!

A Ty? Z jakim bohaterem książkowym chciałbyś_abyś pójść na kawę?

8 komentarzy:

  1. z Sherolckiem to i ja bym się napiła :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Również chciałabym się spotkać z Sherlockiem Holmesem i Johnem Watsonem ;) Na mojej liście znalazłby się również Albus Dumbledore, a do Hard Rock Cafe mogłabym pójść z Chyłką na stek xd

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja bym chciała umówić się na kawę z Tyronem Lannisterem :) Pewnie nie byłaby to kawa tylko "ale" oraz zapewne nie mógłby powstrzymać się od szowinistycznych i wulgarnych komentarzy, ale myślę, że to dopiero byłaby prawdziwa przyjemność!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł. Gratuluję! Chętnie napiłabym się kawy z szefem gangu czyli Dziewiątką z"Kapelusza za 100 tysięcy". Tyle, że ona wolała rurki z kremem...

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaskoczyłaś mnie Śmiercią :) Z nim kawa na pewno nie byłaby nudna. Ja bym chętnie napila się jej z Gandalfem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z Lele to i ja wypiłabym sobie kawkę, herbatę czy cokolwiek! Ha ha :D

    OdpowiedzUsuń
  7. To smutne, ale kojarzę tylko Bohuna i Wesleya. I to tak z imienia i nazwiska jedynie. Sama nie wiem, z kim poszłabym na kawę. O *uwaga, będzie śmiesznie* z Percy'm Jacksonem, bo przyniósłby mi niebieskie ciasteczka jego mamy ;)

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż muszę pomyśleć z kim, ale chyba miała bym problem wytypować tylko 10 osób :D

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...