poniedziałek, 3 października 2016

#bookish: ULUBIONE (POLSKIE) PROFILE KSIĄŻKOWE NA INSTAGRAMIE

Od czego zaczynam dzień? Niekiedy od powolnego przeciągania się, czasem od nerwowego przekleństwa - wiadomo, jak to bywa. Najczęściej wszystko sprowadza się do wyłączenia budzika (przed lub po torturze), do sprawdzenia godziny i... zerknięcia na portale społecznościowe. To z nich czerpię większość informacji o świecie, one pozwalają mi na komunikowanie się ze znajomymi i... relaks. Uzależnienie? Dajcie spokój, jest XXI wiek, takie podejrzenia są passé.

Na moim Instagramie obserwuję ponad 600 profili i liczba ta nieustannie rośnie. Niektóre z nich lubię nieco bardziej niż inne. Jakie? I dlaczego? Przekonajcie się sami. Poznajcie moje ulubione (polskie) profile książkowe na Instagramie.



polishreader

Przepiękne, proste zdjęcia zachowane w chłodnych barwach. Co ważne - dodawane regularnie. Podoba mi się skupienie na szczególe, dzielenie jednej kompozycji na pomniejsze zdjęcia. Pędzle, zegary, pościel, zakładki, rośliny... I książki. Ach!



hrosskar

Powód mojej sympatii jest bardzo prosty - ten profil jest pełen książek. Podoba mi się lekki chaos, podoba mi się nagromadzenie kolejnych tomiszczy, stosy i stosiki. Lubię tę zwyczajność wykonania i odrobinę, odrobinkę bałaganu.



Najbardziej przyciąga mnie w tym profilu dbałość o dodatki - każde zdjęcie jest inne, choć jednocześnie w tym pozornym bałaganie jest dużo logiki. Lubię też to, że między kolejnymi ujęciami książek doskonale widać, jaka pora rok króluje, co dzieje się poza czytaniem.



Po prostu - są książki, są zdjęcia. Zawsze wyraźne ujęcie okładki, bez przesadnej zabawy filtrami. Na dodatek dobór tytułów znacząco wyróżnia się spośród innych znanych mi Instagramów. To profil nastawiony na mocne ujęcia pojedynczej książki.



Jedna z najlepiej przemyślanych propozycji - lekkość, subtelność, prostota, doskonałe dobranie tła i szczegółów. Każde zdjęcie jest jedyne w swoim rodzaju i genialnie skomponowane. Każde opowiada własną historię.



moje_spojrzenie_na_kulture

Selfie z książką? To nie tylko zabawa, to nie pojedynczy kaprys - to prawdziwa moda i sztuka. Podoba mi się pomysł na ten profil i wykonanie - bardzo sumienne. Tytuł profilu idealnie współgra z zawartością! A poza tym: regularność i bardzo ciekawe tytuły.



lost.in.my.books

Na powodzenie tego profilu zbiera się kilka czynników. Raz - dokładnie przemyślany charakter zdjęć. Dwa - interesujące kadry. Trzy - świetnie dobrany filtr. Dodajmy jeszcze, że zestawienia książek... intrygują i zachęcają do sięgnięcia po książkę.



obsesyjnabiblioteczka

Odnoszę wrażenie, że każde zdjęcie jest wymyślane z ogromną pieczołowitością, a nad doborem detali pracuje się do samego końca. Agnieszkę bardzo sobie cenię jako blogerkę - a oglądanie jej Instagrama to prawdziwa przyjemność. Ona po prostu uwielbia czytanie!



sabcia100

Jeśli myślę o książce - myślę o kawie. Jeśli marzę o kawie - marzę o czymś słodkim. Sabina nie tylko posiada ukochane przeze mnie imię, ale też łączy trzy moje ulubione czynności (czytanie, kawkowanie, jedzenie). Te smakowitości! Ten pomysł!

Jakie profile możecie mi polecić?

A może macie Instagrama i chcecie się pochwalić? Dajcie znać!

12 komentarzy:

  1. Odnalezienie własnego profilu w tym zestawieniu jest wielkim zaskoczeniem. Bardzo dziękuję za wyróżnienie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obserwuję większosc! :D Moim nie ma się co chwalić, no ale proszę @margaretsbooks

    OdpowiedzUsuń
  3. To kilka nowych do obserwowania właśnie mi przybyło :P
    Znasz profil magda.reads? Jeden z moich ulubionych - bardzo jasny, z dużą ilością kawy, a że rejestruje wolne chwile Magdy, to bardzo odprężający.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dwa z podanych obserwuje <3 i są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Większości tych profili nie znałam, ale już zaczęłam obserwować wszystkich. :) Bardzo lubię przebywać na instagramie i wstawiać książkowe zdjęcia, chociaż mój profil nie jest czysto książkowy, bo jest tam również sporo mojego Synka. Jeśli masz ochotę, to zapraszam. Jestem pod nickiem: nieperfekcyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kilka z nich to też moje typy, chociaż przyznaję, że paru nie kojarzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeśli jakiś mam polecić to jest to gatsby_books. Co prawda nie jest rodzimy, ale dzieła tego gościa to małe dzieła sztuki.

      Usuń
  7. O! Tego się nie spodziewałam! Bardzo, ale to bardzo dziękuję Ci za wyróżnienie mojego profilu w tym zestawieniu. :) Nawet nie wiesz, jak bardzo mi miło! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję bardzo za takie wyróżnienie! Nie spodziewałem się go a wciąż staram się, by moje zdjęcia były ciekawsze :) Chociaż nie zawsze jest pomysł, czy odpowiednia sceneria, by je zrobić, ale pracuję nad tym :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie śliczne profile na instagramie. Też mogłabym mieć taki, ale jestem zbyt leniwa haha
    Pozdrawiam
    Biblioteka Tajemnic

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie mam jakoś weny do robienia takich ładnych, dopracowanych zdjęć. Dlatego u mnie fotki są banalne i więcej jest tych z podróży. ;)
    Ale na cudze konta uwielbiam zaglądać. :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...