wtorek, 18 października 2016

#bookish: ULUBIONE (ZAGRANICZNE) PROFILE KSIĄŻKOWE NA INSTAGRAMIE

W poprzednim wpisie wspominałam o polskich instagramowych profilach, na które lubię zaglądać. Jednak dobrze wiemy, że to nie koniec - przecież Instagram to prawdziwa kobyła i pięknych zdjęć są całe tysiące. Staram się nie spędzać tu zbyt dużo czasu, dlatego - oprócz kilku minut o poranku - poświęcam Instagramowi kilka chwil przed snem, już po odłożeniu książki i zgaszeniu światła.

Które zagraniczne profile na Instagramie sprawiają, że serducho bije mi nieco mocniej? Sprawdźmy!



myriadinklings

Z jednej strony - prostota. Wszystkie zdjęcia są zachowane w tym samym klimacie i bardzo szybko rozpoznaję wśród nowo dodanych właśnie tę osobę. Z drugiej jednak - każde zdjęcie to odrębna historia i zawsze tyle się na nich dzieje! Te dodatki!



missinformation

To perełka, cudeńko i mistrzostwo. Wydaje mi się, że najlepszym argumentem są same zdjęcia. Uwielbiam w nich przede wszystkim pomysłowość i troskę o szczegóły. "Przygody dziecięcej bibliotekarki, która jest naprawdę dobra w ubieraniu się" - czy można podsumować to lepiej?



alice.in.wonderbookland

Bardzo podoba mi się nazwa tego profilu i wydaje mi się, że doskonale zapowiada to, co znajduje się na zdjęciach. Książki, jasne - ale w trochę tajemniczym, niesamowicie dopracowanym wydaniu. I znów wszystkie mają wspólną kolorystykę, na każdym dzieje się mnóstwo rzeczy - ale to zupełnie odrębne historie. 



sapphire.reads

Pomysł na ten profil? Inspirowanie się porą roku. Latem były kwiaty, jesienią profil tonie w żółtych i czerwonych liściach, pojawiają się świece i ciepłe napoje. Wszystko jest przytulne, a choć dużo się dzieje, tak naprawdę, patrząc na te zdjęcia, czuję się jak w domu.



mybookmark

Piękne zakładki są tym, czego każdy książkoholik pragnie - nawet wtedy, gdy ma już kolekcję liczącą kilkadziesiąt lub kilkaset sztuk. W tym przypadku zakładki są wyjątkowe, ponieważ handmade. To nie wszystko - przedstawiają... nóżki książkowych bohaterów. Czego chcieć więcej?



readsleepfangirl

Zwróciłam uwagę na ten profil przez... jego nazwę! Doskonale podsumowuje to, co dla mnie ważne, a zdjęcia są bardzo przyjemne i lekkie. Podoba mi się, że choć jest na nie jakiś wspólny pomysł, to odnoszę wrażenie, że powstają szybko, inspirowane chwilą.



taylorreads

Najbardziej lubię przytłumioną kolorystykę i brak solidnego planu na zdjęcia. Nie ma jednego motywu, nie ma trzymania się od początku do końca wyznaczonego stylu - a w różnorodności tkwi siła! Przyznaję, że w tym przypadku uwielbiam także zerkać na tytuły książek.



thebooksbuzz

Prosto, biało, jasno, minimalistycznie - czy jednak na pewno? Te zdjęcia to małe dziełka sztuki, wystarczy tak naprawdę jeden element, pozornie rzucony niedbale, by zdjęcie zyskało charakter.



Na koniec coś od początku do końca przemyślanego i sprecyzowanego. Ciepła kolorystyka, skrupulatne chwytanie się jednego filtra i powtarzające się na zdjęciach brązowe elementy to wszystko, co tak bardzo lubię w Instagramie. Zawsze wiem, gdy natrafiam na zdjęcie z tego profilu - po prostu.



A wy? Jakie zagraniczne (lub polskie) profile możecie mi polecić?
A może powinnam poznać Waszego Instagrama?
Zajrzyjcie też do mnie: pannakac

3 komentarze:

  1. Z twojego zestawienia znam sapphire.reads oraz alice.in.the.wonderbookland, uwielbiam te zdjęcia i aż miło jest się na nie pogapić co jakiś czas, oczywiście przy okazji żałując, że nie posiada się takich umiejętności ;) Cieszę się, że przy okazji podrzuciłaś mi kilka innych, ciekawych kont do obserwacji<3

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  2. Przygody bibliotekarki są świetne. Ni znałam ale już lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podajesz naprawdę ciekawe przypadki, których do tej pory nie znałam! Cudnie, lecę obserwować! :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...