sobota, 1 października 2016

WYDARZENIA: Festiwal Progressteron Poznań

Festiwal Progressteron Poznań to cykl wydarzeń rozwojowych tworzonych przez kobiety dla kobiet. Tej jesieni odbyła się już 34. edycja tego przedsięwzięcia i, podobnie jak w czasie poprzednich, zainteresowane kobiety mogły brać udział w szkoleniach, warsztatach, spotkaniach coachingowych; miały szansę rozwijać umiejętności miękkie, ale też poznać techniki pracy z ciałem czy odkryć nowoczesne narzędzia przydatne w biznesie.

Pół roku temu... plotłam kosze - był to wynik przypadku. Tym razem świadomie czekałam na Festiwal Progressteron Poznań - kiedy pojawiły się zapisy, natychmiast ruszyłam, by zająć miejsca. Wybrałam dwie propozycje i... Nie, nie będę uprzedzać faktów.


Najpierw kilka informacji ogólnych. Po pierwsze - rejestracja na zajęcia, płatności oraz kontakt mailowy przebiegły bez zarzutu. Podobnie jak podczas wcześniejszej edycji, w której brałam udział, organizatorzy wybrali nowoczesny, przyjazny budynek. Przed szkoleniami pomocą służyły wolontariuszki. Każda z pań otrzymała pakiet prezentowy - ulotki, zniżki, czasopismo. W tym roku dzięki uprzejmości jednego ze sponsorów uczestniczki mogły także częstować się przekąskami Good Food. Na Facebooku działało regularnie odświeżane wydarzenie tematyczne. Krótko mówiąc - organizacja na bardzo dobrym poziomie i wierzę w to, że z edycji na edycję może być jeszcze lepiej. Progressteron jest dostosowany do współczesnych potrzeb i oczekiwań kobiet. 

Organizator ogólnopolski Festiwalu. Zajmuje się warsztatami, szkoleniami, akcjami społecznymi, projektami internetowymi itp.

Organizator regionalny Festiwalu. Psychoterapia, szkolenia i warsztaty z zakresu rozwoju osobistego, a także oferta dla firm.


PIĄTEK,
WenDo – samoobrona i asertywność dla kobiet


Wiedziałam tyle: samoobrona, kobiety, ćwiczenia asertywności. Przed samym spotkaniem zdążyłam wyguglować, że WenDo jest sztuką przekazywaną od kobiety do kobiety - trudno więc szukać podręczników online. Dlaczego? To bardzo proste! WenDo jest tajemnicą, by napastnik nie mógł nas przejrzeć!


Zaczęło się od poznawania siebie i określenia naszych oczekiwań, a później... Wybaczcie, ale nie mogę opisać Wam dokładnie, co ćwiczyłyśmy. Ważne jest to, że zadbałyśmy razem o swoje uczucia, pewność siebie, o swój głos oraz siłę uderzeń. Trzy godziny minęły błyskawicznie, ale dowiedziałam się tylu rzeczy, że pod koniec zajęć byłam... wzruszona. Trenerka była tu i teraz, właśnie dla nas - i chyba po raz pierwszy w życiu tak szybko poczułam się tak pewnie. Wiedziałam, że mogę śmiało powiedzieć o tym, czego się boję i nikt nie będzie mnie oceniał.

A na koniec rozbiłam deskę i prawie się popłakałam. Nie dlatego, że bolało, skąd. Dlatego, że to - wybaczcie za dobór słownictwa - zajebiste uczucie. Czy czegoś się nauczyłam? Śmiem twierdzić, że to jedne z istotniejszych trzech godzin w moim życiu. Jestem silna, wiem, że mam prawo do krzyku, prawo do mówienia "nie!" i prawo do tego, by podejmować decyzje - nawet jeśli czasem moim działaniem będzie... brak działania.


Bardzo ciekawa audycja, w której trenerka Liliana Otręba wyjaśnia, na czym polega WenDo i co ma wspólnego rozbijanie deski z asertywnością. Każda z nas ma prawo się bronić!

SOBOTA,
WordPress? To proste!


Obawiałam się. Choć na co dzień pracuję z komputerem, przy bardziej namiętnych spotkaniach czuję się niepewnie. O WordPressie miałam informacje szczątkowe, nie byłam więc pewna, co mnie czeka. Bałam się także, że zajęcia będą prowadzone zbyt szybkim tempem - rozumiecie, dużo bardzo naiwnych, ale realnych wątpliwości.

Warsztaty skupiały się na na obsłudze panelu CMS WordPress - a więc informacjach o dodawaniu i edycji wpisów, zastosowaniu kategorii oraz tagów, o menu, komentarzach, wtyczkach oraz motywach. Wszystkie ćwiczenia wykonywałyśmy na swoich komputerach, korzystając z gotowego panelu, który mamy dostępny na próbę przez 30 dni. Uważam, że to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ pozwala przyjrzeć się platformie z bliska i spróbować wielu jej opcji. Jeśli któraś z uczestniczek kursu na tej bazie stworzy stronę, mamy zapewnioną możliwość przeniesienia jej na własny hosting.


Jeśli chodzi o ocenę przydatności zajęć - cieszę się, że na nie poszłam, ponieważ przestałam się bać WordPressa. Zyskałam kilka niezwykle istotnych linków oraz dużo chęci do własnych prób z platformą. W połowie zajęć zrozumiałam, że jest intuicyjna i sporą część rzeczy jestem w stanie wykonać sama. I rzeczywiście wiele elementów wyszukiwałam już samodzielnie. Zajęcia krok po kroku są na pewno bardzo dobrą propozycją dla tych, którzy boją się komputerów i próbowania nowych rzeczy. W moim przypadku okazało się jednak, że strach ma duże oczy. Przyznaję, że pod koniec zajęć już troszkę się nudziłam, a tempo było jednak dla mnie zbyt... powolne. Myślę też, że prowadząca mogłaby pokazać więcej energii i charyzmy. Pod względem kontaktu z uczestniczkami i nastroju WenDo wypadało stanowczo lepiej - nie wiem, czy to przez charakter zajęć, czy stosunek prowadzących. Temat warsztatów pokrył się jednak z wynikiem - WordPress jest prosty i już to wiem!

O tworzeniu stron WWW, blogowaniu, SEO oraz social media. Artykuły, porady, a także interesująca oferta kursów.

KOŃCÓWKA,
czyli co z 35. edycją Festiwalu?


To proste - pójdę! Skoro poprzednio brałam udział w jednych, a tym razem w dwóch zajęciach, decyzja jest dość oczywista... Kolejnym razem wybiorę co najmniej trzy warsztaty i szkolenia. Jestem spokojna, bo wiem, że organizatorzy zadbają o każdy szczegół. Jestem też ciekawa, ponieważ Festiwal to święto twórczych, kreatywnych i pewnych siebie kobiet - a ja bardzo chcę je poznać. Miejcie oczy i uszy otwarte, przekażcie informację dalej - bo warto! Pamiętajcie, że Festiwal ma swoje odsłony w kilku miastach Polski!

2 komentarze:

  1. Ciekawy Festiwal, mam nadzieję, że wybiorę się na niego.
    Pozdrawiam
    Biblioteka Tajemnic

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sprawa. Szkoda, że w moim mieście nie ma takiego wydarzenia. Świetnie, że miałaś okazję zapoznać się z WordPressem. Ostatnio doszłam do wniosku, że jest dużo bardziej funkcjonalny niż blogger, bo tam gdzie na bloggerze trzeba się nieźle nagimnastykować, to na WordPressie taka sama czynnosc zajmuje zaledwie chwilkę chwilkę.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...